Ik probeer al dagen XP op een nieuwe Samsung 160 Gb SATA II te installeren maar om een of andere reden vindt XP na F6 gebruikt te hebben de harde schijf niet als ik Windows wil installeren. Bij het opstarten wordt hij door de BIOS wel correct herkend als Samsung HD160JJ (in de BIOS staat hij niet als RAID).
Als ik via Ontrack Disk Manager een één op één kopie maak van een nieuw geiinstaleerde HD met de SATA drivers (SIL 3114) start hij wel op maar binnen één seconde volgt er een spontane reboot. De schijf is met Ontrack geformateerd als primaire schijf waarvan geboot moet worden. De schijf is in systeembeheer niet te zien. Ik heb al vele dingen geprobeerd om uitsluitsel over het probleem te krijgen:
Knoppix gestart, de schijf wordt gewoon gezien
Kubuntu geinstaleerd op de SATA schijf, alles werkt normaal
Verschillende BIOS versies geprobeerd met een BIOS update geintegreerd voor de SATA controller, geen resultaat.
Alle SATA aansluitingen geprobeerd, andere SATA kabel gebruikt, geen resultaat.
Ik heb nog vele andere kleine dingen geprobeerd maar niets werkt. Om hier geen hele lange post van te maken laat ik ze weg maar je moet denken aan andere drivers, lagere kloksnelheid, 1,5 Gps jumper gebruiken enz.
DFI Infinity Ultra rev B
AMD XP-M 2500+ @ 2300Mhz
512 Mb Corsair Valueselect
Samsung 160 Gb SATA II (HD160JJ)
Winfast A340 (FX5200)
NEC 3500 DVD-RW
Aopen 52x32x52 CD-RW
Antec 350 Watt voeding
WinXP-SP2
Als ik via Ontrack Disk Manager een één op één kopie maak van een nieuw geiinstaleerde HD met de SATA drivers (SIL 3114) start hij wel op maar binnen één seconde volgt er een spontane reboot. De schijf is met Ontrack geformateerd als primaire schijf waarvan geboot moet worden. De schijf is in systeembeheer niet te zien. Ik heb al vele dingen geprobeerd om uitsluitsel over het probleem te krijgen:
Knoppix gestart, de schijf wordt gewoon gezien
Kubuntu geinstaleerd op de SATA schijf, alles werkt normaal
Verschillende BIOS versies geprobeerd met een BIOS update geintegreerd voor de SATA controller, geen resultaat.
Alle SATA aansluitingen geprobeerd, andere SATA kabel gebruikt, geen resultaat.
Ik heb nog vele andere kleine dingen geprobeerd maar niets werkt. Om hier geen hele lange post van te maken laat ik ze weg maar je moet denken aan andere drivers, lagere kloksnelheid, 1,5 Gps jumper gebruiken enz.
DFI Infinity Ultra rev B
AMD XP-M 2500+ @ 2300Mhz
512 Mb Corsair Valueselect
Samsung 160 Gb SATA II (HD160JJ)
Winfast A340 (FX5200)
NEC 3500 DVD-RW
Aopen 52x32x52 CD-RW
Antec 350 Watt voeding
WinXP-SP2