Ik wil graag een faxlijstje vanuit een HTML-ontwerp (via php automatisch uit MySQL getrokken) genereren naar Excel. Gooi er een
Google leverde niets specifieks op, lijkt veel verouderd materiaal te zijn. In de GoT Search kwam ik ook geen antwoord tegen na verschillende queries. De verwijzingen naar De Excelwriter van PEAR zouden interessant zijn als ik een indrukwekkendere export moest regelen.
Elke link is óf te vaag óf te uitgebreid (zoals de spreadsheet writer bij PEAR). Ik denk zelf dat de vier puntjes die ik zoek, niet al te ingewikkeld hoeven te zijn. Het html-ontwerpje is er al, welke tricks kan ik maar niet vinden?
code:
in en je bent al een héél eind op weg. Maar wil graag het volgende (en dat schijnt toch lastig te zijn:1
| header("Content-type: application/vnd.ms-excel"); |
- headertje en footertje op elke pagina
- de simpel omkaderde tabelletjes (4 per te printen pagina) over de breedte uitvullen
- zelf een pagebreak (zoals je dat met css kunt) kunnen forceren
- een plaatje (gifje) op een andere positie dan de linker ránd van een cell kunnen positioneren
Google leverde niets specifieks op, lijkt veel verouderd materiaal te zijn. In de GoT Search kwam ik ook geen antwoord tegen na verschillende queries. De verwijzingen naar De Excelwriter van PEAR zouden interessant zijn als ik een indrukwekkendere export moest regelen.
Elke link is óf te vaag óf te uitgebreid (zoals de spreadsheet writer bij PEAR). Ik denk zelf dat de vier puntjes die ik zoek, niet al te ingewikkeld hoeven te zijn. Het html-ontwerpje is er al, welke tricks kan ik maar niet vinden?