amd 2800 is 1800

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-08 09:40
het is een beetje vaag maar ik heb 512 mb ram uit mijn pc gehaalt er zit nu nog 512 in nu keek ik even bij configiratiescherm en dan systeem en nu staat er dat ik een amd 1800 heb en ik heb een 2800 de klok snelheid is het zelfde gebleven heeft iemand enig iedee of diet uitmaakt kwaa snelheid of hoe ik dit kan ver helpen?

en even voor de duidelijk heid:

het is een amd atlon 2800+
er staat dat het een amd atlon 1800 + is
ik heb mijn bios al gereset maar dat had geen nut
bij cpu-z staat aleen amd atlon (tm) xp
huidige kloksnelheid is 1.44GHZ

hij is inmiddels weer normaal met dank aan MadMarky mijn fsb stond op 100 maar dat stond ie al een tijdje dus ik dacht dat het zo hoorde nogmaals dank aan MadMarky _/-\o_ _/-\o_ en omdat het probleem is oppgelost mag fit topic wat mij beteft dicht

[ Voor 49% gewijzigd door thon op 23-05-2005 22:51 ]

Verwijderd

FSB en MP settings checken.
dit is echt al zo vaak gevraagd....

Verwijderd

Specs misstaan nooit, sowieso is jouw post nogal rommelig maar ok [edit; ok das beter _/-\o_ mss handig om bij te zetten dat kloksnelheid gelijk is gebleven, dus geen MP probleem lijkt het ]
Of het voor de performance uitmaakt, draai eens een SuperPi oid. Dus nu je ipv 1024MB, 512MB RAM hebt detecteert hij je CPU opeens anders/foutief? Misschien dat een BIOS reset kan helpen. Wat heb je al geprobeerd? Niets of wel 8)7

@DaMaster

De kloksnelheid was nog gelijk. Enkel de aanduiding, dus AMD Athlon (XP/64?) 1800+ ipv 2800+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 21:51 ]

Verwijderd

oeps, my bad, dan kan een BIOS reset of update idd nog helpen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maar wat is de huidige kloksnelheid dan :?
En is het een AMD Athlon 64 of een AMD Athlon XP?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
bij cpu-z staat aleen amd atlon (tm) xp

Letterlijk uit de post

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toch schept het duidelijkheid als de TS gewoon even zegt welke MP en FSB hij ingesteld heeft. Die zin met 'kloksnelheid is hetzelfde' is superonduidelijk.

{signature}

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

huidige kloksnelheid is 1.44GHZ
Dat verklaart wel zo ongeveer waarom de pc denkt dat het een 1800+ is, een 1700+ draait op 1.46Ghz en een 1800+ op 1.53Ghz. je maakt me ook niet wijs dat de kloksnelhied niet veranderd is, een AMD XP 2800+ hoort op 2.08Ghz te draaien.

Dubbelcheck eerst eens of de fsb en mp nog gewoon goed staan, een 2800+ hoort op 12*166 te draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door MadMarky op 23-05-2005 22:37 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je consequent je zoektermen fout spelt vind je ook niets :X

Zo'n CPU heet een Athlon en dat je op verkeerde FSB de CPU kloksnelheid niet klopt is iets wat in werkelijk ieder handleiding te vinden is. www.amd.com voor de juiste instellingen www.jouwmoederbordfabrikant.com voor waar die te steken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.