Geluidset voor mij digitale drumstel

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7932

Topicstarter
Ik drum zelf al een behoorlijke tijd, en heb altijd gespeeld op een akoestische set. Nu ik op me zelf woon, wilde ik de buren die herrie niet aan doen, en heb mij akoestische set ingeruild voor een digitale kit van Roland.
Perfect allemaal. Nu ik weer regelmatig optredens heb, kwam ik er achter dan mijn huis, tuin en keuken versterker niet voldoet om de basdrum en andere hoge tonen lekker weer te geven, (eigenlijk meer een plop dan een vette base).
Er zijn alternatieven voor, maar die zijn vrij duur. Roland heeft de PM-10 en de PM-3 uitgebracht voor mij kit, maar die zijn vrij prijzig.
Mijn idee was om 2 subwoofers van 30 euro, die tube's van 480 watt (voor in de auto) aan te sluiten op een goede versterker, (misschien ook een caraudio versterker) samen met 2 of 4 goede tweeters voor de hoge tonen van bekkens en snare.
Wat is jullie idee hierover, gaat dit lukken? of zie ik wat over het hoofd.
Kunnen jullie mij tips geven over de versterker, en evt de woofers/tweeters?
Zal dit voldoende zijn om een middelmatig grootte zaal te doen trillen op zijn grondvesten van mijn base? Moet ik nog rekening houden met een extra equalizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

nm :+ ik deed wat doms...

[ Voor 91% gewijzigd door iH8 op 24-05-2005 21:50 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je hieraan begint doe het dat fatsoendelijk, en pleur niet twee cheap ass woofers, en een of andere ranzige (Piezo) tweeter bij elkaar.Daar ga je zeker geen zaal mee onder de indruk krijgen.

Kijk liever naar een budget PA speaker met flink wat efficientie. Heb je veel meer aan, en klinkt ook nog vele malen beter! Kun je ook prima zelf maken natuurlijk! Misschien is een 12 of 15" Coax van Beyma wel iets voor je? Niet al te duur, en een alles in een oplossing.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 23:12
Ik heb dus yamaha dtxpress en deze "normale" audio op aansluiten bij mij niet erg goed bevallen.

Als je aan het spelen bent dan heb je grote kans dat je de speakers in korte tijd om zeep helpt, de kick gaat erg laag en je speelt de ene keer harder dan de andere keer en dat kost je een speaker. (zelf dus al eens meegemaakt)

Je zult denk ik toch een beetje kwaliteit aan moeten schaffen en iets van een compessor gebruiken om de boel heel te houden.

Als je live wilt gaan spelen dan is wat volume betreft een akoestisch drumstel toch wat beter dan een elektrische en het ziet er ook nog beter uit. (maar ja da's smaak)

In de oefenruimte heb ik mijn kitje ook wel eens aangesloten op de installatie daar en conclusie was dat dit dus ook niet werkte, speakers konden het niet aan. (nu speel ik in een metalband dus met gitaar erbij hoor ik mezelf niet eens meer)

Ik zou gewoon lekker doorsparen en iets kopen dat geschikt is om live goed mee te kunnen spelen, is toch lullig als de boel kapot gaat tijdens een optreden.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het mag inderdaad niet al te veel geld kosten.
Nog even voor de duidelijkheid, ikzelf heb als kit een Roland TD6KV. Zie link voor picture.
http://www.rolandce.com/p...tinfodetail.asp?Welke=426

De versterkers die Roland op de markt heeft gebracht voor deze set zijn de volgende.
http://www.rolandce.com/p...tinfodetail.asp?Welke=507
http://www.rolandce.com/p...tinfodetail.asp?Welke=115

Mij akoestische set heb ik dus verkocht/ingeruild. Eigenlijk spijt van, het was namelijk een 7 delige Osan. Maar mijn tijd komt nog wel. Tot die tijd moet ik het dus doen met mijn digitale kit.

Waar moet ik op letten als ik ga voor een zo goedkoop mogelijke monitor of PA Speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Wil je nou iets voor thuis of in de zaal? Of iets voor beiden? Misschien heb je iets aan 2 van http://www.thomann.de/tho...ktivmonitor_prodinfo.html i.c.m. een grotere PA voor optredens. Ik zou in ieder geval niet met autoradio-zelfbouw toestanden gaan klooien, denk ik. Je kit moet goed klinken op elk systeem, en als de versterker het geluid prettiger laat klinken dan het echt is klinkt het misschien nergens naar op het moment dat je ergens anders zit.

[ Voor 41% gewijzigd door Yoozer op 25-05-2005 11:28 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1