Pentium-m in desktop board

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 15:30

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Op dit moment zijn er verschillende socket 479 (p4-m) moederborden beschikbaar. Ik ben in het bezit gekomen van een pentium 4 mobile (helaas) socket 478 (PPGA) volledige specificaties intel. Na wat zoeken op google en got lijkt het dat deze pentium-m in een regulier p4 socket 478 desktop board gewoon zou moeten werken.

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
P4-M != Pentium M.

Je verhaal is onduidelijk omdat je deze 2 verschillende CPU's door elkaar haalt, je linkt naar een P-M en noemt hem P4-M...

{signature}

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Excuses het gaat idd. om een P-M niet om een P4-M.

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Goed, voor de duidelijkheid: Een pentium 4 mobile, oftewel een P4-M heeft 478 pinnetjes en past ook gewoon in een standaard pentium 4 moederbord. Maar werkt dan met z'n laagste speedstepmultiplier, en dat is 12.

Een Pentium M heeft 479 pinnetjes, en deze past niet in een standaard pentium 4 moederbord, alleen met de speciale convertor van Asus lukt dat. Of je stopt hem in een Pentium M moederbord, deze heeft standaard al 479 pinnetjes.

Waar je tevens op moet letten is dat zowel een Pentium 4 Mobile als een Pentium M beide geen heatspreader hebben en dus past een standaard pentium 4 koeler meestal niet goed: er blijft wat ruimte tussen koellichaam en core.

De cpu waarvan je een link bijgevoegd hebt is een Pentium M, en deze zal dus alleen werken in een socket 479 moederbord (en deze zijn vrij prijzig) of in sommige asus socket 478 pentium 4 moederborden icm met de speciale convertor de CT-479.

Succes in ieder geval!

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Da_Bink schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:44:

De cpu waarvan je een link bijgevoegd hebt is een Pentium M, en deze zal dus alleen werken in een socket 479 moederbord (en deze zijn vrij prijzig) of in sommige asus socket 478 pentium 4 moederborden icm met de speciale convertor de CT-479.

Succes in ieder geval!
Weet je zeker dat ik een socket 479 moederbord moet gebruiken terwijl de proc. maar 478 pinnen heeft. Ik weet dat er ook versie's zijn met 479 pinnen, maar ik heb er dus een met 478 pinnen. Zie ook de spec's op de pagina van intel
Package Type
478 pin PPGA

[ Voor 7% gewijzigd door Wietse op 23-05-2005 23:02 ]

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Mmmm, ik moet zeggen ZeTt, ik twijfel nu ook een beetje, ik had over die 478 pinnetje in jou link heen gekeken....En er blijken inderdaad pentium M cpu's in de specfinder te staan die "slechts" 478 pins zijn.

Tja, ik zou zeggen, probeer het eens in een socket 478 moederbordje, het liefst in 1 van de asus borden die ook met behulp van de ct-479 pentium M compatible zijn, maar dan dus zonder een ct-479, zodat de bios de cpu in ieder geval ondersteund.

Maarja, dat zegt dan wel de persoon die dit weekend met "gewoon proberen" nog een 50 uur jonge AMD64 Venice gemolt heeft...

't is op eigen risico natuurlijk, maar je weet dan wel direct of het goed werkt of niet :)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
Ik heb ook een 478 pins Pentium M 1,0GHz(althans ik denk dit, zoveel sockets ben de kluts kwijt).
Kan deze cpu in een normaal socket 478 P4 mobo? Ik zou het zelf wel willen proberen, maar ben bang de cpu te slopen. Mijn pentium is nl een P3 met tualatin core en 512kB cache in mijn ogen dus absoluut niet met een P4 te vergelijken.
ff wat meer cpu specs:
1GHz, 133MHz FSB, 512kB L2 cache, SL5CH.

iRacing Profiel

• Voutloos
  • Niet online
Razkin, dat is geen Pentium M maar een Pentium 3 mobile. Zoeken op SL5CH levert je genoeg info op. Met alle respect, maar als je niet weet welke socket een CPU is die je voor je hebt liggen heb je geen goed vooronderzoek gedaan. Het is dus geen S478

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 03-06-2005 15:48 . Reden: Onjuiste bewering doorgestreept. Voutje ]

{signature}

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
http://www.directron.com/mobile1000.html hier haalde ik mijn info weg. Zelfde sspec en socket 478.
Op de site van BalusC kan ik geen Mobile P3 1GHz met 512kB cache vinden. Bovendien staat op mijn socket 478 Fujitsu P4 mobo toch echt ook mFCPGA 478. Het is niet zo dat ik klakkeloos de cpu als Pentium M heb aangeduid.

iRacing Profiel

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33
Razkin schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:33:
http://www.directron.com/mobile1000.html hier haalde ik mijn info weg. Zelfde sspec en socket 478.
Op de site van BalusC kan ik geen Mobile P3 1GHz met 512kB cache vinden. Bovendien staat op mijn socket 478 Fujitsu P4 mobo toch echt ook mFCPGA 478. Het is niet zo dat ik klakkeloos de cpu als Pentium M heb aangeduid.
De Mobile P3 mFCPGA 478 werkt samen met de Intel 810/815 chipset en de Pentium M heeft de 855 :? weet ik in ieder geval niet zeker. Maar samenwerken gaat dus niet.

• Voutloos
  • Niet online
Sorry, het is inderdaad wel met 478 pinnetjes, maar is wel een P3M en niet een PM. Zie ook intel en in je eigen bron staat er ook 'III'.
Hij staat tevens in de onderste tabel bij Intel P!!! op balus zijn site

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 03-06-2005 15:52 ]

{signature}

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

INTEL / BXM80535GC1500E

Product Description; Intel Pentium M 1.5 GHz processor ( mobile )
Manufacturer Warranty; 3 years warranty
Processor Type; Intel Pentium M
Processor Qty; 1
Bus Speed; 400 MHz
Processor Socket; 478-pin
Clock Speed; 1.5 GHz
Cache Memory; L2 Advanced Transfer Cache - 1 MB
Product Type; Processor ( mobile )
Compatible Slots; 1 x processor - 478-pin Micro FCPGA
Packaging Type; Micro FCPGA
Package Type; Intel Boxed
Architecture Features; Enhanced SpeedStep technology, power-optimized processor system bus

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

toch even een kick geven hier.
is er al iemand die ervaring heeft met de asus converter van 479 naar 478 pins.
en zo ja welke setup?
zelf wil ik mijn P4P800 SE met een intel m 760 gaan uitrusten alleen ben ik nog opzoek naar wat meer feedback van gebruikers.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:34:
toch even een kick geven hier.
is er al iemand die ervaring heeft met de asus converter van 479 naar 478 pins.
en zo ja welke setup?
zelf wil ik mijn P4P800 SE met een intel m 760 gaan uitrusten alleen ben ik nog opzoek naar wat meer feedback van gebruikers.
[rml][ OC] Intel Pentium M overclock ervaringen[/rml] :)
Dit gaat specifiek om overklokken, maar normale ervaringen kun je daar ook vinden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je in het vervolg een nieuw topic wil starten ipv een oud topic te omhoogkicken met een op zichzelf staand vraag ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.