Programma om Java source code naar UML om te zetten.

Pagina: 1
Acties:

• brtdv
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
Kent iemand een programma waarmee ik mijn Java project in Netbeans (of gewoon al mijn java bestanden, los in explorer) snel kan omzetten naar een basis UML schema? (Gewoon met Klassenaam, Getters/Setters en alle functies).

Ik heb namelijk 2 projecten in netbeans waarvoor ik UML moet genereren en ik zie het niet echt zitten om alles manueel te doen!

Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Normaal gezien moet je eerst je UML maken, en dan pas je code gaan schrijven.....

't Is ook niet de bedoeling van P&W om hier naar programma's te vragen. Als je wilt weten of zo'n applicatie bestaat, en hoe deze heet, dan kan je dat beter in Software Algemeen vragen.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Als je aan mij vraagt voor een tool om van UML diagrammen naar code om te zetten.. dan schud ik er zo ff 4 uit mn mouw :P....

maar andersom...... Like whoami zegt, normaal doe je eerst de uml diagrammen maken en daarna code kloppen.
Enneuh... no offense maar als je meteen bent gaan code kloppen zonder eerst te modelleren, dan zal t wel niet zo'n groot project zijn...... ofwel ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

uhm, heb je uberhaubt al zelf iets gezocht? Als ik google op: java uml reverse engineering, dan kom ik toch genoeg dingen tegen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• brtdv
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-03-2024
ja, maar de meeste programma's zijn ofwel
1) enkel te verkrijgen met een "Community Edition"-licentie ofzo. Je kan bv dan tot 10 klassen omvormen.. En het zijn er meer.
2) meestal zijn ze ook zodanig ingewikkeld, en moet je file per file.

Er zijn er inderdaad ook zoveel..
Ik dacht iemand me hier misschien iets zou kunnen aanbevelen