Toon posts:

Zware en lichte toetsenborden

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een of ander no-name toetsenbordje en dat weegt bijna niets. Op het werk heb ik een DELL toetsenbord en dat weegt volgens mij wel een halve kilo.
Wat is nou het wezenlijke verschil tussen zware en lichte toetsenborden. Of is het alleen maar zoiets van: 'als het zwaar is zal de kwaliteit ook wel beter zijn?'

Edit: typo's |:(

Verwijderd

Ja er zit wel wat verschil in, maar die zware toetsenborden, zijn meestal die oude, misschien wat zwaarder metaal van binnen... tegenwoordig worden veel lichte polyesthers gebruikt. Maar het gaat erom dat jij de toetsaanslag lekker vind, heel persoonlijk en een bordje van3 tientjes wil veel sneller kapotgaan.

Zware is wel zwaar relaxed voor het GAMEN in UT, anders schiet dat ding alle kanten op

:Z

Verwijderd

Koop een Ms natural elite pro toetsenbord.
Niet echt licht. En prima kwaliteit.
En wat bijna nog belangrijker is, het tikt goddelijk! Absoluut. Dikke aanrader. veel mensen in m`n omgeving hebben er eentje of vergelijkbare gekocht, en zijn rete happy ermee.

Verwijderd

bijna in elke keyboard zit een stuk metaal om het ding wat gewicht mee tegeven.

en ik ben het trouwens wel eens met Besnax...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 januari 2001 14:26 schreef SuB het volgende:
bijna in elke keyboard zit een stuk metaal om het ding wat gewicht mee tegeven.
Dat is dus de voornaamste reden voor een gewichtsverschil?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb het ook wel eens gedaan met een heel goedkoop toetsenbord. Ik heb er een aluminium plaat onder geplakt. Het hele ding werd twee keer zo zwaar en voelde 10 keer beter aan. Ik ben ook ERRUGH zuinig op mijn zeer oude originele IBM AT toetsenbord. Het klikt en maakt herrie maar ik wil niet meer anders. Mijn vriendin vond het een onding. Maar nadat ze er een tijdje mee gewerkt had vroeg ze of ik er toch niet nog ergens een had liggen :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

heb nu een jaar toetsenbord van 19 piek. typt errug lekker, nog geeneens de letters/cijfers afgesleten, maar weegt dan ook nix. Duur toetsenbord (is) voor mij dus onzin/extra luxe. Een goedkope kan dus erg functioneel zijn!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik denk dat ze zwaarder zijn zodat ze minder makkelijk verplaatsen als je ze per ongeluk aanstoot.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Grote verschil in gewicht wordt veroorzaakt door de wijze waarop de toetsen werken.

De oude IBM (met ps/2 aansluiting ;)) zijn noh voorzien van de antieke drukschakelaar. De nieuwere zijn voorzien van een folie met daarop een soort geleidende rubberen mat, zodra je dan een toets indruk, maakt het rubber contact op het folie en ziedaar toetsaanslag >:)

Vandaar het verschil in gewicht.

Voordeel schakelaars : ROBUUST :9
Nadeel schakelaars : gewicht
Voordeel folie : gewicht
Nadeel folie : HEEL SNEL KAPOT :(

En op mijn afdeling gingen de siemens toetsenborden na een week al kapot, terwijl wij hier IBM toetsenborden hebben die JAREN meegaan.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik ram nog elke dag op mn IBM toetsenbord uit 1984, lomp, zwaar en lawaaïig :7

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:30

winnie

de poes...

Thuis heb ik een oud compaq toetsenbord (wel al met windows-keys). Erg goed, zwaar, degelijk en een duidelijke aanslag.
Daarvoor heb ik er al een stuk of drie versleten (ik type nogal hard).

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

IBM Desk Dominator. Geen discussie mogelijk :P heb 'm hier op mijn werk onder mijn handjes liggen.
Goeie klik, lekker zwaar, en geen winblows-toetsen.

Zoef

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben ook ERRUGH zuinig op mijn zeer oude originele IBM AT toetsenbord. Het klikt en maakt herrie maar ik wil niet meer anders.
Hè man, zo 1 heb ik er nog liggen (PS/2 aansluiting), die ga ik dus maar snel effe weer zoeken!

20*350ZO45°

Pagina: 1