Toon posts:

Canon A95, Canon Ixus 500, Canon Ixus 50 of Olympus MJU 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben ik weer. Ik zoek een redelijk compacte camera met toch veel instelmogelijkheden. Ik weet dat de A95 hieraan voldoet, maar voldoen de Ixus 50, de Ixus 500 en de Olympus MJU 500 hier ook aan?

En zijn hier ook nog mensen die wat over de releasedata van deze camera's kunnen zeggen? Wanneer zijn ze gekomen?

Alvast bedankt!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
wat heb je zelf onderzocht en wat versta jij onder veel instelmogelijkheden. Dat moet je natuurlijk wel allemaal vermelden!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Jemig, luiwammes
:O

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn veel instelmogelijkheden?
Alles moet met de hand kunnen, dus volledig handmatig (niet een paar programma's waar je uit kunt kiezen, maar alles moet handmatig kunnen).

Wat heb ik zelf al uitgezocht?
Dat het alle vier mooie kleine camera's zijn (de A95 is mij klein genoeg).
Verder heb ik vergelijkingen tussen de camera's bekeken. De meeste specs ken ik dus wel.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24
www.dpreview.com ofzo even goed onderzoeken?

|>

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 22:24
Ixussen hebben niet zo massaal veel instellingen. Als je echt veel manual wil instellen, best die A95.

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:20:
Wat zijn veel instelmogelijkheden?
Alles moet met de hand kunnen, dus volledig handmatig (niet een paar programma's waar je uit kunt kiezen, maar alles moet handmatig kunnen).

Wat heb ik zelf al uitgezocht?
Dat het alle vier mooie kleine camera's zijn (de A95 is mij klein genoeg).
Verder heb ik vergelijkingen tussen de camera's bekeken. De meeste specs ken ik dus wel.
Alleen de A95 voldoet hieraan, de rest zijn grotendeels automaten.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Inderdaad. |:(

Zoals eerder vermeld in je vorige bericht ( Canon A95 of Olympus MJU 500 ):
------
Fotografie Policy: De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
------
Ik zou dus even dcresource en dpreview raadplegen. Op dcresource staat ook gewoon een recensie van die Olympus, dus dat is goede stof tot nadenken en zo'n recensie kan je beter op weg helpen dan een paar uiteenlopende adviezen hier. Verder kun je op pbase.com nog vele foto's zien die gemaakt zijn door de betreffende camera's. Je moet namelijk zelf de keuze maken aan de hand van de tests die je kan lezen op dcresource of dpreview of elders. Natuurlijk kun je in de verschillende berichten die al bestaan vragen naar gebruikerservaringen, maar het wordt lastig om die mensen te vragen naar hun mening over de andere camera, omdat zij dat ook maar moeten baseren op informatie van anderen. Kans is namelijk heel erg klein dat een A95 bezitter ook nog een mju 500 in zijn bezit heeft en een directe vergelijking uit ervaring is dus moeilijk aan te treffen. Dan kun je beter even lezen hoe een persoon erover denkt die beide cams in handen heeft gehad en getest heeft, zoals de mannen op dpreview/dcresource..

Ook heb je op die sites, en op http://www.steves-digicams.com/, een lijst van aanbevolen camera's per gebruikerscategorie. Gebruik die lijsten dus zou ik zeggen, scheelt je een hoop zoekwerk.
....
Als je dus even de moeite had genomen om bijvoorbeeld de recensie te lezen die op dcresource staat (er wordt toch duidelijk naar verwezen!), dan had je er zelf achter gekomen hoeveel instelmogelijkheden die mju 500 heeft. Zo had je dus zelf op dpreview gemakkelijk de releasedates kunnen vinden, en had je die vraag niet hier hoeven te stellen.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Aan de Ixus 50 en 500 kun je vrijwel niks handmatig instellen ... je kunt alleen "iets" aan de witbalans instellen en er zit een stand op voor lange sluitertijden. Diafragma kun je vergeten.

Verwijderd

Beetje zelf zoeken is toch wel aardig. Laat ik lief zijn en een hint geven:

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Verwijderd

Kijk liever naar de Fuji Finepix E550. Nieuwere camera dan de A95, zelfde mogelijkheden, groter scherm, sneller, betere resolutie en een groter zoombereik. Verder sluit ik mij aan bij de eerder geplaatste post waarin de TS een niet bepaald actieve houding wordt verweten.

Verwijderd

Ik ben gister een hele brave gotter geweest en heb braaf onderzoek gedaan via dpreview.com ;)

Ik heb dan ook zojuist de a95 besteld via digitalstreet.

Een fijne camera voor een fijn budget lijkt me (als ik een groter budget had gehad dan had ik voor een eos gegaan, nu houd ik nog wat geld over voor statief, lenzen ofzow ;) )

Ik heb hiervoor de ps a40 gehad en dat was echt me kindje, een hele fijne camera, tot me katten hem gesloopt hebben ;)
(En de a40 is bijna niet te vergelijken met de a95, maar ik heb daar heel wat mooie foto's meegemaakt de afgelopen jaren!)

Ik heb een finepix s5500 in me vergelijking meegenomen, gezien de vele optische zoom, alleen ik vond de foto's iets minder (scherper en doffer? kan natuurlijk ook aan de gebruiker liggen).
Pagina: 1