Gegroet allen,
Nee, het is geen headers already sent probleem, het is iets veel raarders...
We hebben onze site sinds kort overgezet naar een nieuwe server, waar opzich dezelfde zooi (PHP, apache, linux, etc..) draaid als op de vorige. Helaas werken de headers etc niet echt meer...
Als ik een test.php bestandje maak met de volgende code:
Werkt dit perfect, als ik daarna ons eigen gemaakt systeempje (index en dan ?page= etc...) gebruik en probeer in te loggen / uit te loggen met doormiddel van de volgende code (schematisch hetzelfde):
De cookie EN de headers doen het niet meer, ook in een losse header(location: ); werkte niet meer, ergens wat we gebruikten om gewoon iemand door te sturen naar een andere pagina.
(Die jump functie die gecomment is gebruike nu we nu tijdelijk, maar hebben we nix aan, omdat de cookies het ook niet doen)
Al met al nogal vreemd.. ob_start aan en uit gezet, maar geen verschil of iets dergelijks.. Ook had ik erges iets gevonden over dat je @ voor bepaalde functies moest zette, maar wat doet dat precies, het maakt namelijk niet echt veel uit...
Iemand mss hetzelfde probleem gehad of een oplossing??
Thanks alot!
Nee, het is geen headers already sent probleem, het is iets veel raarders...
We hebben onze site sinds kort overgezet naar een nieuwe server, waar opzich dezelfde zooi (PHP, apache, linux, etc..) draaid als op de vorige. Helaas werken de headers etc niet echt meer...
Als ik een test.php bestandje maak met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? ob_start(); function test(){ echo("Test!"); @header("Location: http://blah.com/"); } test(); ?> |
Werkt dit perfect, als ik daarna ons eigen gemaakt systeempje (index en dan ?page= etc...) gebruik en probeer in te loggen / uit te loggen met doormiddel van de volgende code (schematisch hetzelfde):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if ($md5pass == $row[user_password] AND $row[user_validated] == "1") { $cookie_data = $row[user_username].'-'.$row[user_password]; setcookie("userinfo_oblivion", $cookie_data, time()+3600000); echo("Succesfully logged in, transefering to your profile !"); header("location: ?page=profile"); //jump("profile"); } else { echo("Something has gone wrong while logging you in!"); } |
De cookie EN de headers doen het niet meer, ook in een losse header(location: ); werkte niet meer, ergens wat we gebruikten om gewoon iemand door te sturen naar een andere pagina.
(Die jump functie die gecomment is gebruike nu we nu tijdelijk, maar hebben we nix aan, omdat de cookies het ook niet doen)
Al met al nogal vreemd.. ob_start aan en uit gezet, maar geen verschil of iets dergelijks.. Ook had ik erges iets gevonden over dat je @ voor bepaalde functies moest zette, maar wat doet dat precies, het maakt namelijk niet echt veel uit...
Iemand mss hetzelfde probleem gehad of een oplossing??
Thanks alot!