Toon posts:

Grootte van muiscursor veranderen in X.org

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een resolutie van 1600x1200 vind ik mijn muiscursor wel aan de kleine kant geworden. Heb in google alleen een oplossing gevonden uit 1997 en het lijkt me dat dat toch zo langzamerhand toch eenvoudiger op te lossen moet zijn alleen weet ik niet hoe. Weet iemand hoe je in X.org de grootte van de cursor kunt aanpassen?

mvg
Marco

• xortw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 14:51
Kijk eens naar:
Gcursor

http://qballcow.nl/?name=gcursor&css=0

(Speciaal voor de Gnome Desktop, maar ik denk dat het desktop onafhankelijk is.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen Gnome maar Xfce. Denk dat gcursor wel een hoop Gnome onderdelen nodig heeft maar ik zal het eens proberen :)
Toch vraag ik me af of dat dan ook is in te stellen zonder de windowmanager/desktop.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt erop dat gcursor alleen werkt onder gnome. Gcursor draait wel, maar ik kan geen andere cursor te voorschijn toveren.

• xortw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 14:51
Lijkt erop dat gcursor alleen werkt onder gnome. Gcursor draait wel, maar ik kan geen andere cursor te voorschijn toveren.
De nieuwe cursor gaat pas in bij een herstart van X. (Iets wat ze in de toekomst willen verbeteren) (Tip: Ctrl+Alt+Backspace herstart X)

Anders misschien met:
Xcursor

http://www.xfree86.org/4.3.0/Xcursor.3.html

(Met Xcursor heb ik echter geen ervaring)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Wat gebruik je dan wel? In gnome en kde zitten beiden de mogelijkheid om andere cursoren tevoorschijn te toveren. Misschien kun je eens kijken op welke manier deze DE's dat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Xfce. Ben er inmiddels achter dat een ander theme voor de cursor mogelijk is door o.a. ~/.Xdefaults aan te passen. Je zou de grootte van de cursor aan moeten kunnen passen door de waarde van "Xcursor.size: x" in ~/.Xdefaults te veranderen, maar dat heeft geen enkel effect. Ook niet na een herstart van X.
Pagina: 1