[WLAN] Externe antenno op Extreme kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Topicstarter
Hoi! Mijn mac mini heeft een Airport Extreme kaart ingebouwd maar helaas is het signaal naar mijn Airport base erg, erg zwak. Nu heb ik dit weekend de mac mini opengeschroeft om er een antenne aan vast te koppelen die ik uit een defecte Asus WL-500g heb gesloopt. Helaas komen de plugjes met de Extreme en van de Asus niet overeen. Nu is de kabel in het midden 'aan-elkaar' geplakt dus vermoedelijk kan ik zelf met wat plakband een verloopje maken, wat natuurlijk de garantie van mijn mac mini overhoop schiet...

Heeft er al iemand zelf een antenne toegevoegd aan zijn (mac mini) Extreme kaart en zo ja, hoe heet die plug? Zijn er anders elegantere oplossingen (die wel binnen het budget van € 25 blijven)? Bijvoorbeeld een USB antenne?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Heb je al met de instellingen van je basisstation gespeeld? Als je bijv. Apple AirPort Extreme hebt, kan je het signaal versterken. Gebruik daarvoor het AirPort Hulpprogramma in de Hulpprogramma's (Utilities) map.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:42

Neus

www.zenaconsult.com

Topicstarter
Ja, op mijn Airport Extreme heb ik alles al zo'n beetje geprobeerd. Probleem is dat mijn iBook G3, met een 11mbit kaartje, het zelfs uitstekend doet. Zelfs vanaf het balkon en natuurlijk ook op dezelfde plek als waar mijn mini staat. Dus het basisstation is niet het probleem. Wellicht dat de onboard bluetooth signaalverlies geeft (maar mijn keyboard is bluetooth dus ik kan dat niet uitschakelen).

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
misschien een idee om te gaan experimenteren met de kanalen? Misschien als je het hele zaakje op een ander kanaal zet, dat hij dan minder storing ondervindt en dat je zo een beter bereik hebt.

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

bluetooth is lichtstraling dus dat zal het niet zijn

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?