Toon posts:

HP NC 6210 ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Prachtige Laptop...tegen raar laag prijsje bij Acesdirect.nl

Hier het plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.acesdirect.nl/img/119619.jpg

Compaq nc6120 P-M 730 (1.6) CENTRINO
40GB (5.4K)
DVD/CDRW
WLAN b/g BT
512MB1 XPP
15-inch XGA 1-1-0 E

denk dat ik die maar eens op ga halen...Centrino voor dit geld kan toch bijna niet mis.

Fujitsu Siemens is er ook nog, de V 2020, ook 799...mijn IT-man zegt echter dat ik zeker geen Fujitsu moet hebben.

Iemand ervaringen met 1 van deze 2 notebooks?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

996

Eerstens: € 799,00 is excl. BTW, maar dat had je zelf ook wel door denk ik ;)
Tweedens: de specs zijn goed maar niet bijzonder, resolutie is wat laag (1024x768) voor een 15"
Derdens: Compaq is een bekende speler en dit zal dus best een goede laptop zijn

Conclusie: als je op zoek bent naar een goede laptop voor een scherpe prijs: kopen dan!

Als men er slechte ervaringen mee had dan had je dat op dit forum kunnen lezen.

Verwijderd

Ik ben momenteel in het bezit van deze laptop.
Wat bovenstaande meneer ook aangaf is dat je een max resolutie hebt van 1024*768 en dat is het enige probleem wat ik heb.

De prijs is niet overdreven want daar heb ik hem ook voor gekocht.
De laptop is verder prima, werkt goed en is erg snel.

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb hem ook gekocht...

scherm zou inderdaad wat scherper kunnen....prijs en overige specs zijn echter zodanig dat dit een must-buy moet zijn.

prijs is inmiddels naar 900 euro gestegen...

misschien kunnen we hem met winst verkopen?

Is inderdaad snel laptopje, met goede batterij-duur.
winXP Professionel is ook topper.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit zijn IMHO niet zo heel bijzondere prijzen tegenwoordig. Met winst verkopen lijkt me met dit soort electronica bijna niet mogelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:30:
ja, heb hem ook gekocht...

scherm zou inderdaad wat scherper kunnen....prijs en overige specs zijn echter zodanig dat dit een must-buy moet zijn.

prijs is inmiddels naar 900 euro gestegen...

misschien kunnen we hem met winst verkopen?

Is inderdaad snel laptopje, met goede batterij-duur.
winXP Professionel is ook topper.
Wat ook nog erg mooi is van deze laptop is dat de 512 mb geheugen maar op een bank is geinstalleerd. dus niet twee van 256. ik heb gister een nieuwe geheugen module besteld van 512 mb om erbij te plaatsen.
Garantie uitbreiding is niet interessant op deze laptop want dat kost namelijk 250 - 300 euro voor 3 jaar garantie.

Geheugen heb ik gekocht bij Winkelman Automatisering voor 64 incl verzenden van kingston

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

hoe plaats je dat geheugen er in dan? ik las iets van je toetsenbord losschroeven?
is toch wel lastig denk ik je laptop open maken?

verder: waarom zoveel geheuegen? 512 is toch al superruim?
videokaart is niet een games-kaart, dus je zult er waarschijnlijk meer kantoorapplicaties mee draaien.,...en dan is 512mb toch meer dan genoeg?

Verwijderd

Het geheugen is nu vrij goedkoop denk ik. 60 euro voor 512mb vind ik eigenlijk niet duur en je merkt het wel weer als je de wat zwaardere applicaties gaat draaien.

aan de onderkant van de laptop zit een plaatje met 1 of 2 schroefjes. als je die verwijderd en het plaatje verwijderd zie je de 512mb geheugen module zitten en een extra slot waar nog niets in zit.
Daar kun je dus de 512 bij plaatsen met een max van 2gb geheugen dus 1gb per bank max.
Het is dus niet zo dat je heel de laptop uit elkaar moet halen om het geheugen te kunnen plaatsen.

Ik zal proberen een fototje te maken als ik thuis ben vanavond.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 14:55 ]

Verwijderd

Ik heb geheugen binnen, geinstalleerd en vlammen maar.
Het werkt dus perfect.

Het opstarten en afsluiten van de machine gaat wat langzamer omdat hij meer geheugen moet wegschrijven maar als hij dan eenmaal is opgestart, starten de programma's toch merkbaar sneller op.

Dus het is het wel waard als ik het mag zeggen.

Verwijderd

Ik heb gisteren de NC 6120 (PU885ET) aangeschaft. Het ging om een landelijke HP aanbieding. Voor slechts 769 Euri (ex. BTW). De specs zijn PM740, 60 Gb (5,4K), WPP, 512Mb, geintegreerde videokaart, DVDRW.

De eerste bevindingen zijn zeer positief.
Goed scherm, zeer fijn keyboard, sterke WLAN, snelle HD.

Graag reacties, opmerkingen en tips van tweakers, die ook deze laptop hebben.

Ik heb echter een puntje dat opvalt. De fan draait continu. Terwijl de processor snelheid wel automatisch teruggeschroefd naar 700 Mhz wordt, als het nodig is. Weet iemand hoe ik de fan kan manipuleren en met welke tools ik kan aflezen welke temperatuur de laptop heeft.

Verwijderd

SCHOP.....

Iemand al enige ervaring met de NC6120 of waardevolle tips? Laat het mij weten...

Er zitten helaas geen recovery cd's bij, dus een herinstallatie kost een dag en dat is toch wel jammer van zo'n zakelijk georienteerde laptop.

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik kan deze voor EUR 1055 via m'n school kopen. Das is inclusief 3jaar next-business day garantie.
Dezelfde specs als in ts, behalve:
Processor Intel® Pentium® M 740 Processor 1.73Ghz Centrino
Harde schijf 60GB Hard Disk Drive (5400 rpm)

Wat mag ik verwachten van deze laptop? Het enige dat mij tegensteekt is het low-res scherm en de geintegreerde videokaart. Het low-res scherm is voor mij geen probleem, omdat diegene die er mee gaat werken werkt nu ook op 1024. MAar wat mag ik verwachten van die videokaart? Als ik tegen de gebruiker moet zeggen dat het vanaf n u patience is voor te spelen, zal ze niet tevreden zijn. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:08:
Weet iemand hoe ik de fan kan manipuleren en met welke tools ik kan aflezen welke temperatuur de laptop heeft.
Ik heb dus bijna dezelfde laptop, je hebt iets betere specs thats it.
Er is een optie om in het bios speedstep in te stellen.
Dat lijkt me dus bij jou ook ingesteld te staan om dat cpu zich aanpast aan de load.
Maar waarom jou fan dus continue vol meedraaid vind ik vreemd.

Mijn laptop draaid wel continue met fan als hij op de voeding is aangesloten anders niet.
Mijn fan gaat eigenlijk alleen aan bij het opstarten en afsluiten.

Verwijderd

Yoshi schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:45:
Als ik tegen de gebruiker moet zeggen dat het vanaf n u patience is voor te spelen, zal ze niet tevreden zijn. :)
Ik heb er geen spellen mee gespeeld, het enige wat ik kan zeggen is dat als je de laatste nieuwe games wilt spelen, je toch echt voor een aparte videokaart moet gaan.
Deze laptop is meer voor school/office werk en niet voor het gamen.
Vandaar de prijs.

EDIT: Kan een mod de topic titel aanpassen want het gaat hier niet om de 6210, maar de 6120.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 14:09 ]

Verwijderd

klein vraagje over deze laptop

de WLAN die hierin zit is dat standaard het WLAN kaartje , of is er een mogelijkheid voor het inbouwen daarvan.

ik stel deze vraag om ik hem niet aan de praat krijg met de geintegreerde WLAN

groeten

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 19:50
Anderhalf week geleden heb ik een nc6120 gekocht voor een prima prijsje. Ik ben erg tevreden over dit ding, vooral hoe geruisloos dit ding is (met name in idle stand uiteraard).

Sinds vandaag valt mij echter een constant geluid vanuit de Fujitsu 60gb HDD op, ook als 'ie niet bezig is met laden (idle). Ik weet bijna zeker dat dit eerst niet zo was, en dat de laptop in idle stand compleet geruisloos was. Het ligt in ieder geval niet aan de normale fan, die hoor ik soms ook wel maar dat geluid komt ergens anders vandaan en heeft m.i. hier niet mee te maken.

Ik weet dus bijna zeker dat het eerst niet zo was: Omdat dit mijn eerste laptop is, verbaasde ik mij in de eerste dagen vooral over het ontbreken van een constant geluid zoals ik dat wel ervaar bij desktop pc's. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik er niet eerder op gelet heb. Met andere woorden, is het 'normaal' voor een hardeschijf zoals deze, dat 'ie in idle stand hoorbaar, zij het zacht, is? Of moet het echt zo zijn dat zo'n hardeschijf in idldestand helemaal niet hoorbaar is?

Kan iemand met een dergelijke hdd mij vertellen of ik niet moet zeuren (dus dat het normaal is) of dat ik er toch maar eens moet naar laten kijken?

[ Voor 42% gewijzigd door TuLPMaN op 16-02-2006 01:32 ]

Bladiebla!

Verwijderd

Ik heb deze laptop (NC6120 740/512/60Gb) twee weken terug voor de zeer lage prijs van € 699,- (excl. BTW) gekocht en ben er zeer tevreden mee. Het is inderdaad een zeer geluidsarme en rustige laptop. Na enige batterij training haal je makkelijk 3 uur met alle toeters en bellen aan. Ook WX Pro is mooi meegenomen voor die prijs.

Ik heb de harde schijf geen geluid horen maken bij idle, maar misschien moet ik beter luisteren. Zie je ook het lampje van de HD opflikkeren als hij "idle" is?

Wat wel opvalt is bij het uitschakelen, dat je een klein plofje over de speakers hoort. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:28

PnD

like in Pinda ^_^

Het zijn echt klasse zakelijke laptops (evenals zijn voorganger de NC6000 die ik inmiddels al 1,5 jaar meesjouw)..naar mijn mening (veel) beter dan de overgewaardeerde ibm's.

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:23:
Ik heb deze laptop (NC6120 740/512/60Gb) twee weken terug voor de zeer lage prijs van € 699,- (excl. BTW) gekocht en ben er zeer tevreden mee. Het is inderdaad een zeer geluidsarme en rustige laptop. Na enige batterij training haal je makkelijk 3 uur met alle toeters en bellen aan. Ook WX Pro is mooi meegenomen voor die prijs.

Ik heb de harde schijf geen geluid horen maken bij idle, maar misschien moet ik beter luisteren. Zie je ook het lampje van de HD opflikkeren als hij "idle" is?

Wat wel opvalt is bij het uitschakelen, dat je een klein plofje over de speakers hoort. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Toevallig, heb dezelfde laptop voor dezelfde prijs gekocht, ook twee weken geleden. Zou jij kunnen checken of je je HDD hoort als ie idle is en niet on AC aangesloten, door je oor tegen het gedeelte rechts van de touchpad te houden? Hoor je dan een zacht zoemend geluid?

Bladiebla!

Pagina: 1