Toon posts:

TS Bestanden omzetten naar DVD5 maar HD kwaliteit behouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 40 bestanden van 100 MB met een TS-extensie. Ik wil dit branden naar een DVD5 en afspelen op een HD-DVD speler met HD-Televisie. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren zonder de 1080i kwaliteit te verliezen?

Ik heb geprobeer de bestanden los op een dvd te zetten, dus als data dvd maar helaas wordt de dvd dan niet herkend door de DVD speler

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een oplossing voor mij of een hulp website?

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 19:09
Kort en duidelijk... NIET mogelijk
het decoderen kan een dvd speler niet..
Maar jij hebt een HD-DVD speler? Of bedoel je een speler die DVD kan scalen naar HD materiaal, wat iets heel anders is? Het past prima op de DVD, dan maak je een datadvd en speel je hem af op je HTPC.

PS Kicken mag pas na 1 dag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb deze speler:
http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=143

die moet het wel doen toch?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55

PoweRoy

funky!

das een scaler dvdspeler, geloof dat ie de hdtv source omzet naar pal oid (:?)
jantje weer er denk ik meervan :)

[This space is for rent]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
PoweRoy schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:33:
[...]

das een scaler dvdspeler, geloof dat ie de hdtv source omzet naar pal oid (:?)
jantje weer er denk ik meervan :)
Volgens mij is het een "gewone" dvdspeler, die zelf de uitgang upscaled naar de gewenste resolutie, om zo je LCD TV/Plasma/beamer op z'n native resolutie aan te sturen.

Normaal wordt dit in de tv/projector gedaan, alleen varieert de kwaliteit van deze scalers nogal.

Als je 'm naar DVD5 wilt compressen zul je eens moeten kijken naar WMV-HD. Hoe/wat? Geen idee. Zoiezo zal je 'm dan met de PC moeten afspelen, echte HDTV DVDspeler heb ik niet gezien. (wat me ook niet logisch lijkt gezien de grootte van de files, je moet dan minstens 2 dvds rekenen per film, of duallayer).

Eventueel zou je 'm kunnen downscalen, als je source 1080i is, en je scherm toch hoogstens 720p weer kan geven. Scheelt je toch ruimte.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik weet dat dit een oud topic is, maar voor de mensen die er ooit nog eens naar op zoek zijn, is dit topic nu compleet en kan worden gesloten.

HDTV2DVD 0.4

meuktracker: HDTV2DVD 0.4
Pagina: 1