Toon posts:

Inloggen Windows 2000 Professional (UK)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Kon in GOT geen direct antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik hem nu stel.
Een tijdje terug heb ik Windows 2000 geinstalleerd op de PC. Werkt perfect. Neem nu de computer mee naar elders, waar ook meerdere mensen zijn. Mijn PC start nu rechtstreeks op ZONDER dat een naam of password ingevoerd hoeft te worden. Nu wil ik dus veranderen dat iedereen op dit systeem moet inloggen met een naam en password. Waarschijnlijk is het heel makkelijk dit te veranderen, maar zie het niet staan, of kijk er over heen.

Nu: hoeft niet in te loggen, computer start automatisch op met account X en laadt alles in.

Gewenst: Windows LOGON scherm en in moeten voeren van naam en password.

Alvast bedankt,

Edwin

Verwijderd

Komt deze pc in een domein te hangen ?
Anders moet je de computer in het domein hangen, dan wordt ook automatisch om een username en pass gevraagd.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In TweakUI zit een optie om dit uit te schakelen.

En in gebruikersbeheer, een vinkje bij "Users must enter a user name and password to use this computer"

[ Voor 51% gewijzigd door Noork op 23-05-2005 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik niet volledig geweest met mijn vraag.

Het is een standalone PC die aan internet en aan een klein netwerkje hangt. Domainname is workgroup, zoals alle andere PC's. Het is geen server. Systeem kan dus zelfstandig draaien.
Bij installeren van Windows heb ik de computer de optie gegeven van dat PC automatisch doorstart met default account X

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kijk in het register onder:
HKLM/Software/Microsoft/Windows NT/Currentversion/Winlogon
Verander de waarde: AutoAdminLogon van 1 naar 0

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
zooek vraagje:

start--> settings --> control panel -->. users and passwords --> [x] users must enter a name and password to use this computer...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
Let wel op als je je wachtwoord niet vaak wil veranderen moet je dat ook in beveiligingsbeheer instellen, anders doe je maximaal (standaard) 40 dagen met een wachtwoord.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Bedankt voor deze gouden tips!! :)

Ik kan nu mensen laten inloggen op het systeem.

Het werkt. Dank U!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je vinden door eventjes 1 minuut door het gebruikersbeheer heen te bladeren. We verwachten een flinke dosis eigen inzet, en daarnaast ook duidelijke uitgebreide informatie. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door. Ik sluit dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:52:
Kon in GOT geen direct antwoord vinden op mijn vraag, vandaar dat ik hem nu stel.
Dan moet je toch wat beter zoeken want zoeken []'automatich inloggen' geeft meteen je antwoord ;)

Maar goed, het is opgelost \o/

edit:
Zeg ik te laat. Zie sanfranjake hierboven

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2005 17:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.