Toon posts:

IIyama kan niet meer stabiliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader komt naar boven met de mededeling : mart, mn beeldscherm is naar de klote.
Mn pa zegt wel vaker zulke gekke dingen dus ik loop naar beneden.
Zie ik dus een scherm wat de hele tijd staat te flikkeren.

De IIyama's van de laatste generatie bouwen het beeld op vanuit het midden.
Dat zit je ook als je de resolutie veranderd.
Maar wat er dus aan de hand is; hij wil zichzelf niet vastzetten, je ziet em constant moeite doen om het scherm strak te krijgen.
Op den duur heeft hij er dan genoeg van en veranerd het (onleesbare) beeld in een lange verticale streep die langzaam verdwijnt.
3 seconden daarna gebeurd weer hetzelfde.
Je hoort telkens een tik als hij opnieuw probeert het scherm strak te krijgen. (de tikjes zijn ongeveer 4 keer per seconde)

Er zit nét geen garantie meer op, hij is gekocht in februari 2002, dus helaas.
Wat kan ik nu het beste doen ?
IIyama klantenservice bellen en vragen wat ze ermee kunnen doen ? of gewoon wegdonderen en een andere kopen.

Verwijderd

Hmm ik herken de problemen alleen ik had dit met een TV.
Heb hem toen naar de tv repair turk gebracht en na een week deed hij het weer.
Dus ik denk dat het wel te repairen is.

Verwijderd

Wat je moet doen hangt af wat hij gekost heeft lijkt me. Een monitor hoort langer mee te gaan dan 3 jaar dus een reparatie tegen een geringe vergoeding moet kunnen. Als je toch al niet zo blij was met de monitor kun je het moment ook aangrijpen om een nieuwe te kopen :)

Verwijderd

Om welke monitor gaat het ? repareren kan ook gewoon bij iiyama ja, tegen een vergoeding

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een LS902UT 19 inch
Geen geweldige monitor, maar wel leuk om een mailtje te tikken :)
Hij is van mn pa, en heeft niet zo'n geweldige bak nodig.

Heb al met IIyama gebeld, en die knakkers zijn best duur lijkt me, ook ivm opsturen enzo.
Dus ik laat em gewoon repareren bij de lokale computerboer

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En andere reso's? Doet hij het daar ook?
Heb je hem ook al op een andere pc geprobeerd?
Degauss ook al gedaan neem ik aan :P

Monitoren horen echt veel langer mee te gaan. De 15inch hiernaast me die dienst doet als 2nd monitor komt uit 1997 en die is nog hartstikke goed, mijn hoofdmonitor is pas 3 maanden oud ofzo :P Maar ik heb laatst een oude monitor uit 1988 (EGA 16 kleuren, 14" ofzo, ook nog specialstekker maar 2 rijen pins ipv 3) weg gedaan omdat ik hem niet meer gebruikte en hij in de weg stond. Deed het ook nog prima.

[ Voor 84% gewijzigd door Ultraman op 25-05-2005 00:57 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo'n beetje alles gedaan ja, andere reso had geen zin.
Andere pc ook niet.
Morgen gaan we em ff naar een winkeltje hier in de buurt brengen, als het meer dan 100 euries gaat kosten neemt hij een lcdtje :)

Verwijderd

Een van de sweep circuits is kapot, met een beetje geluk kan een "tv-turk" dat wel fixen, is meestal niet meer dan een weerstandje.
Pagina: 1