[MAIL] Sendmail limiet

Pagina: 1
Acties:

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Hoi Tweakers,
Ik heb een probleem met sendmail. Het zit als volgt. Ik probeer voor een mailinglist via een simpel php script een mail te versturen naar circa 2000 ontvangers.
Ik heb hier lokaal een zeer outdated slackware server die alleen in een testomgeving draait en eigenlijk een beetje in een vergeten hoekje geraakt is de laatst tijd.
Als ik het script op die server draai om te testen stuur ik 2000 mailtjes naar 1 test-adres. Het vreemde is dat de server na 435 mailtjes stopt terwijl php wel vrolijk door gaat (ik laat na elk verstuurd mailtje een waarde in de bijhorende database veranderen).
Wanneer ik het script op de productie server draai heb ik exact hetzelfde probleem, na 435 mailtjes stoppen de mailtjes met binnenkomen.
Wanneer ik 400 mailtjes na twee adressen (na elkaar stuur), ontvangt het eerste adres 400 mailtjes en het tweede 35 en daarna stopt sendmail er weer mee, en dat terwijl php de aanvragen gewoon indient.
De 435 mailtjes lijkt dus een limiet te zijn, maar deze kan ik nergens terug vinden op de man page of op google, of in het configuratie script. Is er iemand die mij een duwtje in de goeie richting kan geven?

edit:

Het gaat om Sendmail 8.11.6

[ Voor 3% gewijzigd door G F0rce 1 op 23-05-2005 16:53 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zou dit er iets mee te maken kunnen hebben:

http://www.greatcircle.co...sers.200203/msg00052.html

Hij heeft het ook over 435 mails en dezelfde versie...

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?