Toon posts:

[RDP] Lan Wel/Wan Niet

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had vanmiddag ook al een post gedaan over poort door mappen op een speedtouch. Dit was echter zo gelukt Volgens mij. Ik kan namelijk pingen van buiten af. Maar Remote Desktop werk echter niet. Ben er nu een hele middag mee bezig geweest.

Het betreft een Server met 2 NiC's een met Lan Daar zit de switch met de Werkstations aan.
De andere is Wan met de Speedtouch 510i er aan.

Het is ook mogelijk om van Lan (dus een pc in het netwerk) verbinding te maken met de server D.m.v
Remote desktop. Ik heb al wat gezocht op het Goddelijk GoT forum. Maar dit was echter niet tot mijn voldoening

Verwijderd

Topicstarter
** edit **
als ik connect dan zegt ie dat server " The Client Could not connectto the TS.The server may be too busy" Terwijl hij nergens speciaals mee bezig is

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Server:
----------------------------------------------------------------------------------------------
NIC 1: Lan, prive IP adres
NIC 2: Wan, ISP toegewezen IP -- Speedtouch

Port 3389 gemapped in Speedtouch naar lan-IP van de server
----------------------------------------------------------------------------------------------

Bovenstaande dingen zijn de stappen die je moet ondernemen of hebt ondernomen..

Probeer je vanaf, een andere Internet lijn connectie te krijgen op je Server?
En je gebruikt het uitgedeelde IP door ISP ?

[ Voor 14% gewijzigd door Friedchicken op 23-05-2005 18:02 ]

Verwijderd

Poortje 3389 idd :)

Het is ook mogelijk die poort te wijzigen in de registry.. Zo kun je dus van buiten meerdere bakken beheren bijv je WS als je net ff wat nodig hebt dat niet op je server staat. Soms doe ik een getrapte RDP, maar das wel rete traag :P

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Vanuit je interne lan, je externe isp ip adres aanspreken, lukt bij de meeste routers niet.
Misschien ligt het daar aan?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:47:
** edit **
als ik connect dan zegt ie dat server " The Client Could not connectto the TS.The server may be too busy" Terwijl hij nergens speciaals mee bezig is
en google die foutmelding..
Host: Sasha (Microsoft UK)
Q: Occasionally I get 'Could not connect, Terminal server may be busy' or similar. It shouldn't be, cos I'm the only user. Any ideas?

A: Check the eventlogs on the Terminal Server. The message is fairly generic.
affijn, de reden dat je zo weinig terug hier krijgt is dat je best weinig informatie geeft. B.V. hoe heb je de poorten gemapt ( scherm prints/ipconfig), hoe heb je rdp ingesteld. Dat je gezocht en geprobeerd hebt geloof ik wel, maar het is nuttig info te plaatsen wat je precies gedaan hebt.

Als rdp niet lukt kun je ook evt een ander (gratis) toolstje pakken om remote te beheren. vnc (tightvnc) is hiervan een voorbeeld.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Lukse schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:51:
Vanuit je interne lan, je externe isp ip adres aanspreken, lukt bij de meeste routers niet.
Misschien ligt het daar aan?
Volgens mij werkt het intern juist wel.. tenminste..zo lees ik de startpost..?

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat ik de Poort goed heb doorgemapped in de speedtouch dmv van de optie default server in de Speedtouch.

Zoals de post hierboven staat klopt het dat het intern allemaal ideaal werk. Het is namelijk mogelijk om met een werkstation de server kan overnemen. Hou wel in de gaten dat ik in mijn server beschik over 2 nics. een aan de speedtouch en de andere aan de lanswitch.
Ik maak gebruik van Win2k3 en internet/mail op de werkstations functioneert gewoon goed.

• McBurger
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik denk dat je een poortmapping aan moet maken naar het IP adres van de NIC die verbonden is met het alcatel modem. En niet de NIC met de switch.

Verwijderd

Topicstarter
McBurger schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:20:
Ik denk dat je een poortmapping aan moet maken naar het IP adres van de NIC die verbonden is met het alcatel modem. En niet de NIC met de switch.
Dit heb ik echter ook gedaan Voorbeeld

ISP
|
SP 15.58.58.14 / 10.0.0.138 = Speedtouch
|
NiC 1 (wan)10.0.0.150 = Win2k3 Server
NiC 2 (lan) 192.168.12.11 = Win2k3 Server
|
Switch 192.168.12.x
|
WS 192.168.12.x

• McBurger
  • Laatst online: 14-11-2025
En je hebt dus een poort-mapping naar 10.0.0.150 poort 3389 gemaakt ?

En je probert het wel echt van buiten te benaderen ?
Veel routers/modems kunnen niet van binnen-naar-binnen poortmappen. (Dus van je interne lan via het ISP-IP adres)

Verwijderd

w2k3 met SP1....
firewall settings?

• dailyleaf
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:24:
[...]

Dit heb ik echter ook gedaan Voorbeeld

ISP
|
SP 15.58.58.14 / 10.0.0.138 = Speedtouch
|
NiC 1 (wan)10.0.0.150 = Win2k3 Server
NiC 2 (lan) 192.168.12.11 = Win2k3 Server
|
Switch 192.168.12.x
|
WS 192.168.12.x
Lijkt me eerder een router dan een switch. Aangezien hij zelf ook nog eens ip-adressen uitdeelt

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Verwijderd

Topicstarter
McBurger schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:27:
En je hebt dus een poort-mapping naar 10.0.0.150 poort 3389 gemaakt ?

En je probert het wel echt van buiten te benaderen ?
Veel routers/modems kunnen niet van binnen-naar-binnen poortmappen. (Dus van je interne lan via het ISP-IP adres)
1)nee ik probeer te connecten van een andere locatie
2) Ik maak geen gebruik van win2k3 SP1
3) bij die switch had ik geen ip moeten zetten :P 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bezig met het traceren van de route naar internet.speed.planet.nl [X.X.X.X] via maximaal 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms X.X.X.X
2 17 ms 16 ms 17 ms lol.dsl-n$s-1-nkh.bartsmit.nl [X.X.X.X]
3 18 ms 18 ms 18 ms lan.l8sw-1-njkh.bartsmit.nl [X.X.X.X]
4 17 ms 17 ms 17 ms als-1-1-subkjkj1.core-1-nkh.bartsmit.nl [X.X.X.X]

5 17 ms 18 ms 17 ms rt-mdsa6-bdasb14b.got.nl [X.X.X.X]
6 19 ms 17 ms 22 ms ixsrdsat-dc2-bb21b.gots.nl [X.X.X.X]
7 17 ms 17 ms 17 ms l-asd-d2-fip-pe.got.nl [X.X.X.X]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 30 ms 30 ms 29 ms internet.speed.planet.nl [X.X.X.X]

De trace is voltooid.

Dit is een trace naar mijn server

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:13:
Het klopt inderdaad dat ik de Poort goed heb doorgemapped in de speedtouch dmv van de optie default server in de Speedtouch.

Zoals de post hierboven staat klopt het dat het intern allemaal ideaal werk. Het is namelijk mogelijk om met een werkstation de server kan overnemen. Hou wel in de gaten dat ik in mijn server beschik over 2 nics. een aan de speedtouch en de andere aan de lanswitch.
Ik maak gebruik van Win2k3 en internet/mail op de werkstations functioneert gewoon goed.
Default server.. kun je geen ip opgeven?

Dit is echt zo basic dat ik niet begrijp wat er nu fout kan gaan :P Zelfs als staan je rechten enzo verkeerd, dan nog moet het netwerk technisch gewoon goed gaan.
Pagina: 1