Toon posts:

Includen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een index.php pagina opgebouwd in tabellen.
Nu heb ik een menu gebouwd en als je daar op klikt wordt er in die tabel een andere pagina geinclude, dit gebeurd doormiddel van deze code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<? 
if(isset($_GET['pagina'])) { 
  switch($_GET['pagina']) { 
    case "link1": 
      include("link1.php"); 
      break; 
    case "link2": 
      include("link2.php"); 
      break; 
    case "link3": 
      include("link3.php"); 
      break;
    case "link4": 
      include("link4.php"); 
      break;
        default: 
        echo "De door u opgevraagde pagina bestaat niet of is niet beschikbaar."; 
  } 
} 
?>

<a href="index.php?pagina=link1">link1</a>

Dit werkt perfect, maar nu komt mijn vraag:

Als ik nu natuurlijk die pagina open is die tabel leeg, alleen mijn menu is te zien.
Ik wil dus als je de pagina opent dat er zeg maar in die tabel automatisch bijv. home.php geinclude wordt.
Deze code heb ik ook al als het goed is

PHP:
1
2
3
4
<?php
require ("home.php");
function showVar($var) 
?>

nu verschijn dus in index.php home.php, maar als ik nu op mijn menu klik wordt de nieuwe pagina boven home.php geinclude, dat wil ik dus niet.
Die home.php moet dan niet meer verschijnen.

Wat doe ik fout?

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 23-05-2005 16:38 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je doet een if(isset bladiha) {...}, dus waarom dan niet een else erachter voor als er geen pagina parameter, waarin je een include van home.php doet?

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 23-05-2005 16:39 ]

{signature}

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Kijk nog eens naar de documentatie van het swicht-statement, kijk dan met name naar de optie "default".

Zoals de naam van die optie al doet vermoeden, wordt dat uitgevoerd als alle bovenstaande case's niet kunnen. Dus dan is het een mogelijkheid om daar je home.php te includen. Snappie? Alleen moet je nog even aan de slag met dat if-statement.

Zo te zien ben je nieuw op het gebied van PHP, als ik jouw was zou ik eens wat (veel) tutorials over de taal componenten zelf en over de basis van het maken van webpagina's. Als je enigzins verder bent is dit namelijk helemaal geen probleem, en eigenlijk heel erg simpel. Of je koopt een goed PHP boek, in de p&w FAQ staat wel een aardige lijstje met boeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sybr_E-N op 23-05-2005 16:40 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb je al eens eerder op de FAQ's van dit subforum gewezen, en ook op de eisen die we aan een topictitel stellen. Geen van beide FAQ's lijk je gelezen te hebben. Ik stel voor dat je dat nu gaat doen, voordat je weer een nieuw topic opent in P&W.

Verder is dit met een beetje kennis van programmeren en de taal PHP in het algemeen zo opgelost. Je kent de isset-functie, maar je weet niet dat je die voor dit doel kan misbruiken? Of natuurlijk een betere oplossing met een default, zoals Sybr_E-N al zegt. :)

Met andere woorden: volgende keer zelf iets meer moeite doen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.