[2003] BSOD na converteren naar Dynamic disk*

Pagina: 1
Acties:

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand ervaring met het volgende?

HP Proliant ML 310 server met IDE-Raid controller, 1Gb geh, 2x 40Gb HDD
Software: SBS 2003

Door wat problemen in het verleden draaide dit systeem met 1 HDD, RAID werd dus niet gebruikt. Omdat als je hier een RAID systeem van wil maken (hardware) je de RAID-config moet overschrijven moet je (volgens HP ook) het systeem opnieuw formatteren en het systeem opnieuw installeren.

Dat was me wat veel werk, dan zou het systeem ook wat lang plat liggen. Ik had dus besloten om dit met Windows op te lossen door er een software RAID op los te laten in Windows. Hiervoor moet je de schijven converteren naar dynamic disks. Dat heb ik gedaan. Nu start tot mijn grote afgrijzen de server niet meer op. De klant zegt dat er even een BSOD verschijnt en de server dan reboot.

Veilige modus werkt niet meer.
Last Known Good werkt niet.

Ik ga er morgenochtend naar toe, maar ik heb geen idee wat hier nu gebeurd is. Bij HP hebben ze ook geen idee, er is niets over bekend.

Wie weet er meer? Is er een oplossing? BVD

Sign here against sigs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten voortaan :)

Verwijderd

En het is ook handig om de exacte tekst van het BSOD te weten zodat je Windows XP en 2000 BSOD guide kunt bekijken :)

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Sorry voor de topic titel.. Daar denk je in de stress even niet aan. Zal er voortaan op letten :). Ik kan momenteel niet bij de machine, ik ga er morgen heen, dan zal ik kijken of ik de BSOD eruit kan peuteren. Bedankt voor de link, anyway

edit:

link werkt niet? Zal het later nog es proberen

[ Voor 20% gewijzigd door Marlibica op 23-05-2005 17:22 ]

Sign here against sigs

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Update voor degeen die het interesseert

Alle leed is geleden, maar niet zonder slag of stoot.. Heb alles opnieuw geïnstalleerd en backup teruggezet.. Dag bezig geweest maar het draait weer. Ik heb de eventlogs van de ter ziele gegane server uitgelezen, maar daar staan alleen events in van voor de reboot. Het lijkt erop dat de BSOD niet in het eventlog terecht is gekomen.

Geen idee hoe ik dit had moeten voorkomen.

Sign here against sigs

Verwijderd

10 tegen 1 dat de STOP error die je had een 0x0000007B (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) was. Je kan dit fixen door het System ID in de Master Boot Record (sector 0) te wijzigen zodat er weer een Basic disk aangegeven wort (i.p.v. een Dynamic).

Het System ID vind je op offste 0x1c2 (1 byte groot) in sector 0 (MBR). Het System ID voor een Dynamic Disk volume is 0x42, het System ID voor een NTFS partitie is 0x07. Gebruik een tool als DskProbe om het System ID te wijzigen. DskProbe vind je in de Windows Server 2003 Support Tools (\Support\Tools op je CD). Meer info:

http://www.microsoft.com/...55-9ad2-123ea19006b7.mspx

Succes!

PS: Voorkomen kun je deze STOP 0x7B niet, aangezien je niet weet wanneer 'ie (voor het eerst) gaat optreden...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 23:25 ]

Pagina: 1