Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamecube LED mod

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkDante
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 13:34
Ik heb wat FAQ (led faq) en wat her en der rond gekeken op internet en vroeg me eigenlijk af welke schakeling je het best kan gebruiken voor me gamecube.

Afbeeldingslocatie: http://student.hsleiden.nl/~s982303/led.jpg

specs leds: 3.5 volt , 20 ma (18 leds)
weerstand schakel 1: 5w en 27 ohm
weerstanden schakel 2: 0.25w en 470 ohm

misschien kunnen mensen me nog leuke tips geven die dit ook hebben gedaan (of geprobeerd :) ) met hun cube.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkDante op 23-05-2005 15:47 ]

Don't ever underestimate the power of the Dark side

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
De weerstand moet wel in bijde schakelingen gelijk zijn. 27ohm is echt te weining. Alleen bij een serie schakeling van de leds moet je een weerstand hebben van een kleinere waarde.

Bijde schakelingen kunnen, maar je moet zelf ff kijken wat voor jouw het beste werkt ivm ruimte. Zelf ben ik meer voorstander voor de 2e schakeling.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
er zijn hier al heel veel toppics over geweest, met als uitkomst: "een parallel schakeling met voor elke led 1 weerstand"

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
De tweede, dit omdat de leds nooit allemaal precies dezelfde eigenschappen hebben en het daardoor voor kan komen dat in de eerste schakeling de leds niet allemaal even fel branden. In de tweede schakeling hebben ze elk hun eigen voorschakelweerstand en zal je een gelijkere lichtopbrengst hebben...immers: elke trap heeft ongeveer dezelfde weerstand (470ohm) waarbij de weerstand van de LED verwaarloosbaar is.

• DarkDante
oki super dat wilde ik ff weten _/-\o_
mijn berekening komen trouwens van:
http://metku.net/index.ht...th=mods/ledcalc/index_eng

ik heb wel gezocht op dit forum en de led faq gelezen maar kon hier over weinig vinden 8)7 zal dan wel aan me zoek parameters gelegen hebben

• DarkDante
zal het resultaat binnenkort op het forum posten :P

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 00:29
Mag ik dan nog even vragen, waar ga je de 12+ volt vandaan plukken. Ik wilde achter mijn controller poorten ledjes zetten (elk 1), maar ik weet niet waar ik de stroom vandaan moet halen. Kan ik het zomaar van de draadjes van de fan aftappen, zonder dat het daarvoor gevolgen heeft?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

dj_tjerk schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:57:
Mag ik dan nog even vragen, waar ga je de 12+ volt vandaan plukken. Ik wilde achter mijn controller poorten ledjes zetten (elk 1), maar ik weet niet waar ik de stroom vandaan moet halen. Kan ik het zomaar van de draadjes van de fan aftappen, zonder dat het daarvoor gevolgen heeft?
dat kan als de fan maar op 12v draait wat hij denk wel doet.

btw, het is toch ook zo dat als je 18 ledjes op 1 weerstand zet, dat je weerstand een groter vermogen krijgt waardoor hij doorfikt. want anders kan je een fan op die manier net zogoed met ee potmeter regelen, maar dat gaat ook niet.

ik heb het zelf zo gedaan, 1 weerstand 2 leds. er zal maar 1 v.d. ledjes branden dus heb ik op de min de weerstand geschakeld in serie. dan krijg ik 2 fases die ik met een wisselcontact bedien die of de blauwe of witte led aansturen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• DarkDante
de 12volt pluk ik van de fan. af.

zie foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.duey2k.com/info/NGC/images/power2.jpg

de eerste schakel gebruik je een weer stand van 5 watt (geen 0.25)

[ Voor 25% gewijzigd door DarkDante op 23-05-2005 17:24 ]

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 16:12
Mag ik een tip geven?
Op pinnetje # van de controllerpoorten (moet je ff opzoeken met een multimeter) staat ook ongeveer 3.5 volt, heb ik ook de spanning voor de led's in m'n cube vandaan gehaalt, werkt perfect! :)
Succes met modden btw!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

EHofman schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:49:
De weerstand moet wel in bijde schakelingen gelijk zijn. 27ohm is echt te weining. Alleen bij een serie schakeling van de leds moet je een weerstand hebben van een kleinere waarde.

Bijde schakelingen kunnen, maar je moet zelf ff kijken wat voor jouw het beste werkt ivm ruimte. Zelf ben ik meer voorstander voor de 2e schakeling.
das zeker weten niet waar, omdat je voor een serieschakeling een hele andere berekening nodig hebt dan paralel, ik heb de berekeningen pas gemaakt voor de xbox zelfde idee als wat de TS post, en je komt wel degelijk uit op andere weerstandswaarden!

enne de tweede is inderdaad beter ook vanwege de nauwkeurigheid van weerstanden

>>>> Citroën AX GTI <<<<

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het klopt dat de weerstand van beide schakelingen anders is. In de eerste schakeling loopt er namelijk veel meer stroom (0.36A) door de weerstanden dan in de 2de schakeling (0.02A).

Je kunt wel het beste gebruik maken van de 2de schakeling, dit om kleine verschillen tussen de leds op te vangen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Bij schakeling 1 en 2 wordt allebei 18x20mA getrokken, wat redelijk veel is en niet nodig. (wat deepbass909 zegt over de stroom per weerstand klopt wel)

Allerbeste is gewoon 6 series met 6 weerstanden (82 ohm) met ieder 3 LED's, dan wordt er het minste stroom verspild, worden de weerstanden minder warm en het is veilig voor de LED's

De fan werkt idd gewoon direct op de 12V van de adapter, in principe kun je daar dus gewoon alles van aftappen, tenzij je echt grote stromen gaat trekken omdat dat draadje redelijk dun is. (nog een reden om meerdere LED's in 1 serie te zetten, je trekt dan in totaal minder stroom, namelijk 0,12A ipv 0,36A)

De gamecubeadapter kan wel 1A aan extra stroom aan. Dit heb ik persoonlijk getest, gamecube zelf trekt 1,7A, adapter is 3,25A. Toen had ik zelf geprobeerd er extra lading aan te hangen, ging goed tot ongeveer 1,3A, daarna viel ie uit maar gelukkig deed ie het de volgende dag weer.

Ik ben zelf niet zo'n fan van het gebruiken van een 5V of 3.3V lijn omdat je je dan gaat bemoeien met de inwendige PSU van de gamecube. 2 of 3 LED'jes is waarschijnlijk wel veilig maar echt aan te bevelen is het niet. De 12V van de fan staat daarentegen helemaal los van de gamecube, ze delen alleen dezelfde adapter.

Weet niet of je mijn Kleurige Kubus al eens gezien hebt, misschien een inspiratiebron voor jou :)

[ Voor 3% gewijzigd door Digital-DNA op 24-05-2005 11:43 ]

www.nintendocasemods.com

• DarkDante
6 series met 6 weerstanden? hoe moet ik dat voor me zien?

• Digital-DNA

Digital-DNA

uhm gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/6series.jpg

(van die 300 moet je dan 82 maken)

www.nintendocasemods.com

• DarkDante
Hmm dat ziet er idd beter uit. Dus (in mijn woorden vertaalt) je gebruikt een paralelle schakeling met daar aan 4 leds in serie :) :9

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee een weerstand en 3 LED's ;)

• Digital-DNA

Digital-DNA

nee het zijn 6 losse series (van 3 led's + weerstand) die je ieder parallel schakelt

(als je het over een aantal losse series hebt is het in principe niet nodig erbij te vertellen dat je die series weer parallel aan elkaar schakelt omdat je in electronica in principe alles parallel schakelt als het volledig onafhankelijk van elkaar moet zijn)

snap je het nog? nee? volg gewoon het plaatje :)

www.nintendocasemods.com

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 00:29
Hmm.. ik heb net ff gekeken naar die ledjes achter controllerpoorten, maar hoe ik ze ook plaats, echt veel licht komt er niet uit de controllerpoorten. Erin plaatsen lijkt me natuurlijk niet te kunnen :| Iemand een idee? (zal toch vast wel iemand geweest zijn die wel goed resultaat heeft gehad)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
dj_tjerk schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:07:
Hmm.. ik heb net ff gekeken naar die ledjes achter controllerpoorten, maar hoe ik ze ook plaats, echt veel licht komt er niet uit de controllerpoorten. Erin plaatsen lijkt me natuurlijk niet te kunnen :| Iemand een idee? (zal toch vast wel iemand geweest zijn die wel goed resultaat heeft gehad)
licht natuurlijk aan het type led, als je bijv simpele goedkopen led's heb a 10cent per stuk.... Die geven meestal weinig licht die zijn dan meestal ook maar 200ml candela. maar je hebt ze ook va 8000ml candela. En dan heb je toch zeker wel een goed effect, maar die zullen wat mee kosten.

te bestellen bij bijv. www.world-led.com

• DarkDante
ik gebruik die 12.000 ml candela , staat idd op led-world onder de 5mm en dan wit

• Digital-DNA

Digital-DNA

Uiteraard moet je wel zelf het een en ander boren of dremelen voordat er ergens wat licht door kan schijnen he :)

Ik had het zo:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/mini/rearfrontoff.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/mini/rearfronton.jpg

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1