[AUTORADIO] Zenders verdwijnen steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34
Wie o wie kan mij helpen met het volgende...

Ik heb onlangs een Astra F gekocht, zelfde model als foto hier beneden:
Afbeeldingslocatie: http://joost.demeij.net/upload/index.php?i=v&ip=-1062731519&name=opelastra.gif

De standaard radio die er in zat, was niet voorzien van een cdspeler,
een Sony CDX-L410X:
Afbeeldingslocatie: http://joost.demeij.net/upload/index.php?i=v&ip=-1062731519&name=SONCDXL410X_1.jpg

op zich geluid klinkt leuk. klein baspijpje achterin, met een versterkertje....

echter, wanneer ik mijn sleutel uit mijn auto haal, zijn vervolgens alle zenders en voorkeursinstellingen uit de radio.

Eerst dacht ik dat het kwam, omdat ik een iso kabel van opel moest hebben, echter dit lost het probleem niet op.

iemand een idee ?

met de oude radio bleven de instellingen wel aanwezig.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
ff rood en geel omwisselen ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Extra tekst en uitleg waarom is misschien ook handig :)

Sommige autoradio's gebruiken 2 spannings aansluitingen. 1 is continuspanning (voor standby functies en geheugen), en 1 is aangesloten via het contact slot (voor de radio functie)...

Blijkbaar sloeg die standaard radio 't gewoon op met een batterij als voeding, en gebruikte verder de spanning geschakeld via het contact slot; deze sony niet en heeft continu spanning nodig voor de standby functies..

Maw; boekies erbij en zoeken naar de aansluitingen en draadjes voor continu spanning en deze op elkaar aansluiten.

Wat Devotion bedoeld zou ook wel werken, maar volgens mij blijft ie dan continu aan staan; en dat wil je denk ik ook niet..

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 23-05-2005 15:52 ]

Pvouput live

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Jep, en ff de onderbouwing. Op de rode staat continu 12V (om instellingen e.d. te bewaren) en op de gele staat enkel 12V als het contact aan staat (of wasset andersom). Dus als die verkeerd om zitten onthoudt je radio niets meer. ff omdraaien en het zou moeten werken.

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 23:22
Ik heb ook een astra F ('92) :X
Radio aansluiten ging ook niet lekker, iso kwam niet overeen. Ben naar servicecenter gegaan waar ze aangaven dat bij sommige opels het inderdaad niet helemaal klopt. Dus die isokabel voor Opel dus die je overal wel kunt verkrijgen.. 8)7

Draai inderdaad die draden eens om. Als je er niet uit komt dan wil ik wel even mijn radio lostrekken om te kijken hoe ik het gefixt heb.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
search:
Zenders weg

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 22:36
yep gewoon rood en geel omdraaien. Schijnt bij alle Opels zo te zijn. heb toevallig van 't weekend nog een nieuwe radio ingebouwd in een corsa en gelijk rood en geel al omgedraaid.

• theezeefje
ik denk dat ik de rode en de gele draden eens ga omwisselen....
hoe kan ik dat het beste doen ?
gewoon met een kroonsteentje ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
echter, bedenk ik mij nu...
wanneer ik die gele en rooie omwissel,
zit mijn radio op de constante spanning aangesloten,
en zit ik met een lege accu wanneer ik een keer vergeet mijn radio uit te zetten....

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 12:01

TwoR

Gekleurde stippen

ik had het ook dat mijn radio steeds alle zenders kwijt was dat kwam bij mij door een slechte accu toen ik een nieuwe accu had was alle elende over. Dus is jouw accu wel in orde?

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Dat moet een handigheidje worden, net als je koplampen. Als dat alarm afgaat, denk dan ook aan je radio :)

Verwijderd

Dit probleem hebben wij ook bij onze VW passat gehad.

Wat wij toen hebben gedaan is stroom aftappen van het lampje uit het dashbordkastje.
Werkt tot nu toe perfect. Als we de sleutel uit het contact halen gaat de radio netjes uit, maar de zenders blijven gewoon in het geheugen staan.

dat was trouwens ook een sony radio/cd-speler.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:23
Door dit topic net mijn vriendin heel blij gemaakt :)
Zat me al af te vragen hoe e.e.a. kwam.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
theezeefje schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:13:
en zit ik met een lege accu wanneer ik een keer vergeet mijn radio uit te zetten....
Nee dat denk je fout, Opel heeft deze draadjes gewoon andersom gedaan, ik heb zelf een Astra gehad, en daar heeft 2,5 jaar lang een pioneer ingezeten met de draadjes omgekeerd. en dit gaf geen problemen.
Als je niet in je originele bedrading wilt knippen zou ik je adviseren om die ISO stekker van opel te verknallen.

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 23:22
Dromer schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:25:
Door dit topic net mijn vriendin heel blij gemaakt :)
Zat me al af te vragen hoe e.e.a. kwam.
Ook twee draadjes bij d'r omgewisseld? ;)

Verwijderd

theezeefje schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:13:
Nee hoor, omdat je de constante en schakel plus omdraait werkt het gewoon zoals het hoort.
Dus sleutel uit, radio uit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:48
Opel en VW draaien idd doodleuk die draden om. Meeste radio's zijn hierop voorbereid en bieden je stekkertjes op rode en gele draad die je uitelkaar kunt schuiven en kunt omwisselen. Ik snap overigens niet wat het nut is van een ISO standaard als de grote merken gewoon dezelfde stekkers gaan gebruiken en vervolgens de boel gaan omwisselen |:(

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens heb ik mijn radio wel op constante spanning staan, zo kan je ook muziekje luisteren met contact uit (wachten voor een brug oid). Radio aan laten staan kan niet; ik neem mijn frontje altijd mee zodra ik uitstap.

Wise enough to play the fool

• theezeefje
ik dank u allen,

gele en rooie draadje omwisselen was idd de oplossing _/-\o_

Pagina: 1