Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volgens mij ben ik gehackt...

Pagina: 1
Acties:

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 21:34
Hey,

Ik heb telkens allemaal problemen met mijn computer. Ik krijg "speciale symbolen" soms niet te zien op websites en in programma's. Ook werken sommige programma's niet. Maar nu wilde ik mijn computer opnieuw opstarten, krijg ik dit venster:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroen-zelle.dds.nl/gehackt.jpg

Kan iemand mij helpen?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

1) Heb je je netwerk verkeer als eens nagekeken?
2) Heb je een virus/spyware scan gedaan?
3) Alle updates op je pc?
4) Firewall actief?

En kan je wat concretere voorbeelden geven van wat er mis is? Aan een aantal vage klachten en een plaatje kan ik weinig vastknopen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

Volgens mij ben je niet gehacked... Volgens mij is er het een en ander fout in je fonts directory, en met je default fonts, da's heel wat anders. Hoe op te lossen moet je mij dan weer niet vragen, waarschijnlijk helpt het alle fonts vanaf de CD terug te zetten,

[ Voor 30% gewijzigd door RSpliet op 23-05-2005 15:39 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

Cyphax

Moderator LNX
Lijkt wel alsof ie een wingdings-achtig lettertype heeft daar bovenin, vandaar die blokjes en die paar andere tekens. Ik zou niet meteen aan een geslaagde hackpoging denken eigenlijk...

Saved by the buoyancy of citrus

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens welke tekenset en welk systeemfont je gebruikt. Dikke kans dat daar (per ongeluk) wat verkeerd staat :) Ziet er niet echt uit als een hackpoging namelijk imho :) Zeker aangezien de text onder de knoppen wel goed is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Mwah, lijkt me toch stug dat die Windings daar keurig de tekst THIN LIZZY weergeven.
Zou niet aan een hack denken, maar eerder aan spyware of zo.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

Cyphax

Moderator LNX
akakiwi schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:40:
Mwah, lijkt me toch stug dat die Windings daar keurig de tekst THIN LIZZY weergeven.
Ik zei ook Wingdings-achtig. :)
Hij kan een fontje op z'n PC hebben met dat karakter erin.

Saved by the buoyancy of citrus

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11 15:44

RSpliet

*blink*

nouja keurig... da's gewoon een font waarbij de T het Thin Lizzy logo is. Welk font weet ik niet, onlangs een CD met enhanced media van hen gebruikt?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:53
Nofi maar ik moet het even kwijt, jij bent niet gehackt maar gehakt!

Controleer inderdaad eens je font instellingen (rechtermuisknop bureaublad, eigenschappen, tabblad vormgeving)

Of een systeembestand / font bestand wat beschadigd is

[ Voor 14% gewijzigd door GH45T op 23-05-2005 15:46 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als dat een enkel karakter is (en daar lijkt het ook duidelijk op), kan ik het me prima voorstellen :)

Dus Jeroenz18: idd. eerst de fonts checken. En daarna is inderdaad de vraag zo over de muur gooien niet handig of genoeg om er iets aan te doen. Ga zelf vanaf een andere machine (aan de hand van de zaken in o.a. de BV-FAQ, maar ook de zaken die in de meeste gelijksoortige topics worden genoemd) na hoe en wat de status is van je machine en geef dan veel meer info over het hoe en wat er draait. Anders is het zo gokken en kunnen we niet veel meer aanraden dan de netwerkaansluiting er uit trekken en er uit laten. Ik moet zo zelfs maar gokken dat je WIndows XP draait maar dat is een gok :+

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2005 15:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:20
LOL, tegenwoordig is iedereen met probleempjes gelijk 'gehackt !!!!1111'

NOFI uiteraard.

Maar zo te zien heb je gewoon zelf een kek Thin Lizzy font geinstalleerd over 1 van je standaard fonts :)

• jeroenzelle
Ok... ik heb net ff me computer opnieuw opgestart & op virussen gecheck.

Niks gevonden...

Nu nog ff Hitman Pro runnen.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroenzelle op 23-05-2005 16:11 ]

• jeroenzelle
Kick...

Ik heb even Windows XP SP 2 opnieuw geinstalleerd. Maar dat helpt ook niet echt :(

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem & een aantal programma's werken er ook niet door :?

Ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft en misschien weet welke font daar normaal staat.

Verwijderd

Is je geheugen in orde ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En je Windows-cd?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al geprobeerd je fonts directory met Tweakui (MS) te repareren?

ARME AOW’er

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 13:41
je hebt zeker niet geboot van die windows xp cd en de harddisk geformatteerd. Als je het over de oude heen installeert blijft er inderdaad een heleboel troep hangen, onder andere waarschijnlijk het lettertype wat dit veroorzaakt.

• jeroenzelle
Ik heb wel met TweakUi gerestored... maar hielp niet.

En een reinstall zit er voorlopig niet in.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 13:41
Jeroenz18 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:54:
Ik heb wel met TweakUi gerestored... maar hielp niet.

En een reinstall zit er voorlopig niet in.
gooi anders eens de hele map met fonts leeg en kopieer van een andere computer de map hier naar toe.
Pagina: 1