Toon posts:

DVD recorder snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas geleden heb ik een DVD recorder gekocht met ingebouwde harde schijf. (pioneer)
Nu staat bij de specs dat hij High speed van de harde schijf naar de DVD kan branden, 32x (!!!)
maar kan dat wel zo snel? Ik kom alleen nog maar 8x speed DVD's in de winkel tegen
Met die 32x worden ook geen cd's bedoelt, want die kan hij niet branden
Weet iemand hoe dit zit?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, als ik me niet vergis is de brandshelheid van DVD's een factor 3,nogwat van die van CD's enwordt denk ik de CD-brander snelheid gegeven. Rare meetwaarde :+ Ik zou er in dit geval zelf vanuit gaan dat het ding op een max dvd-snelheid kan schrijven van 8x, maar die waarde ga je in de praktijk nooit continue halen omdat deze alleen op de binnenkant (of was het nou buitenkant :? ) van de disc gehaald wordt.
Maar proberen = meten = weten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
dat die snelheid aan de buiten of binnenkant verschilt maakt niks uit, want dat is bij het afspelen dan waarschijnlijk ook zo, dus dan blijft de regel nog altijd gelden dat als hij 4x speed brand, hij 4x zo snel klaar is met branden dan dat hij hem zou afspelen toch?
maar goed, ik ga het ook wel uitproberen, maar wou wel even weten of het de moeite waard is om uit te gaan zoeken of er ook 32x speed writable DVDs bestaan, want als mijn brander dat echt kan, wil ik natuurlijk ook die DVDs

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

Rayzman

+31 Rayzman

Die 32x is de maximale snelheid waarmee hij 1uur film op DVD kan branden. Hierin word ook de compressie qualiteit in meegenomen. Burner brand max 8x, maar 1 uur film is maar 1/4 van dvd capaciteit in LP mode dus dan is dat 8x4=32x

specs pc