Toon posts:

[Blunder] 6800LE Ongelukje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een blunder gemaakt, tijdens het inbouwen van mijn 6800LE Koeler (NV5)

http://www.securitymania....edia/screenshots/back.JPG

Ik zie dat de link steeds wordt verkleind vanzelf :S waardoor hi jniet meer werkt.
Copy + Paste dit in je browser en verander de hxxp in http please:

hxxp://www.securitymania.net/~saman/media/screenshots/back.JPG

Het groen omcirkelde heb ik dus eraf gehaald... gebroken dus.. maar wonder boven wonder loopt mijn pc nu op dezelfde 6800LE... Dus hij doetet nog.. heb wel nog geen games getest.. weet iemand of dit ernstig is ? Mss terugsolderen?

edit: URL gefixt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 15:00 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Cyphax

Moderator LNX/AI
Hehe, je url klopt niet :) fixed
Over het algemeen zou ik niet aannemen dat er allerlei onderdelen op zo'n kaart zitten die niet gebruikt worden, met wat pech merk je over een week pas dat je kaart niet meer werkt. Dat het op de korte termijn nog wel werkt geeft je helaas geen garanties.

[ Voor 88% gewijzigd door Cyphax op 23-05-2005 14:01 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:34
ik denk dat je nu gewoon een stukje geheugen kweit bent ^^ of de zekering ervan maar het heeft iets met het ram te maaken erop!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Als je geluk hebt word hij alleen gebruikt als je daar ook daadwerkelijk geheugenchipjes hebt zitten en deze heb je dus niet dus als je geluk hebt doet hij het gewoon.

edit:

Probeer maar eens wat games welke flink wat videogeheugen nodig hebben (textures) want waarschijnlijk is het compononent voor het voeden van een van je geheugenchips.

Als je kaart het niet (goed) zou functioneren kun je proberen of iemand anders of jezelf een beetje kan solderen maar dat komt zich wel precies.

[ Voor 54% gewijzigd door GH45T op 23-05-2005 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voortaan maar geen knijptang gebruiken van1.5 cm breed :/
edit: even cs source proberen met hoge texture kwaliteit.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 14:05 ]

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
C946 is een condensator zo te zien, kans is aanwezig dat je kaart gewoon blijft werken maar het zou ook best wel eens kunnen dat er een keertje iets overbelast wordt omdat de condensator het niet meer op kan vangen.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:04:
Voortaan maar geen knijptang gebruiken van1.5 cm breed :/
edit: even cs source proberen met hoge texture kwaliteit.
Waar heb je een knijptang voor nodig bij het inbouwen van een videokaart als ik vragen mag? :? (Gewoon nieuwsgierig hoor. :P )

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
voor het erafhalen van de stock koeler :P sorry was vergeten te vermelden dat het om een koeler inbouwen ging..

Anyway... De benchmark in CS Source liep goed.. majah, wie weet hoe lang hij het volhoudt :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 14:13 ]

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
is dit niet voor ontstoring die condensator?
storingen uit de voeding ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens terug erop solderen.. mss dat het lukt :P

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:35:
Ik ga het eens terug erop solderen.. mss dat het lukt :P
Doe het voorzichtig, als je een beetje lomp missoldeert sloop je mss de hele kaart

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, hoop dat het lukt, ben niet erg ervaren met solderen maar goed; No Pain, No Gain.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 15:41 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 21:02
1 tip,
dat valt onder smd (surface mounting devices) dacht ik ;)

Die mag je nooit langer dan een paar seconden verhitten, anders sloop de de condesnsator als nog.

Dus probeer een soldeer poging, niet gelukt, lang laten afkoelen (15 mins) daarna nieuwe poging.

Ook als je 1 kant hebt vastzitten, 15 mins wachten voordat je de andere kant vastzet.

Verwijderd

Topicstarter
Aah, een onmisbare tip. Zeer bedankt !

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:34
succes jonge ! anders sloop je de boel eraf en claim je garantie hehe })

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:48:
Hehehe dat zou leuk zijn maar ik heb de klikjes van de stock koeler dus zodanig verkracht dat het eruit ziet alsof het onder een vrachtwagen heeft gelegen. :/

Verwijderd

Bschnitz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:48:
Ik zou het nogal lame vinden als je garantie probeert te claimen voor iets dat je zelf gemold hebt...
Trouwens worden zo'n suggesties niet echt geapprecieerd: FAQ

Verwijderd

Niet echt handige actie hè kokosmakreel

:P

Nou fix die hap, Maareuh wat was dat nou in het rooie 4kantje dan? wat is daarmee?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tis ook een hele uitvinding die pinnetjes met veertjes |:(

Indrukken en kwartslag draaien en tis los :X
Volgens mij is dat terugsolderen door jezelf de minst beste oplossing
(zeker nadat je de default fan er niet eens afkrijgt :+ )

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• GH45T
Ach ja, TS zal zijn kaart wel gesloopt hebben met zijn soldeer actie's, anders zou hij wel wat gepost hebben dat het was gelukt. Is natuurlijk zo lastig GoTten als je grafische kaart kapot is en je hebt geen andere grafische kaart / pc meer :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:58:
Nou fix die hap, Maareuh wat was dat nou in het rooie 4kantje dan? wat is daarmee?
Geen idee, heb het foto'tje geript van het grote 6800LE Topic :D
sain onez schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:20:
Volgens mij is dat terugsolderen door jezelf de minst beste oplossing
(zeker nadat je de default fan er niet eens afkrijgt :+ )
Wil jij het doen voor me :+
GH45T schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:35:
Ach ja, TS zal zijn kaart wel gesloopt hebben met zijn soldeer actie's, anders zou hij wel wat gepost hebben dat het was gelukt. Is natuurlijk zo lastig GoTten als je grafische kaart kapot is en je hebt geen andere grafische kaart / pc meer :P
Ik zit in mijn examenweek en heb geen tijd om naar een vriend te gaan die een soldeer apparaat heeft :/.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 16:51 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
[off-topic]
Ik zit in mijn examenweek en heb geen tijd om naar een vriend te gaan die een soldeer apparaat heeft
En wel zeker om hier op GoT rond te hangen :+. Tijd heb je toch niet, dus waar heb je nu in vredesnaam een pc voor nodig. Laat m gewoon ff een paar weken wegstoffen tot na de examens >:).

[/off-topic]

[ Voor 3% gewijzigd door AntonH op 24-05-2005 17:10 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:00:
Hehe, je url klopt niet :) fixed
Over het algemeen zou ik niet aannemen dat er allerlei onderdelen op zo'n kaart zitten die niet gebruikt worden, met wat pech merk je over een week pas dat je kaart niet meer werkt. Dat het op de korte termijn nog wel werkt geeft je helaas geen garanties.
Ben ik niet met je eens. Als zo'n kaart een uur onder hoge belasting goed werkt, dan mag je aannemen dat het defect niet later nog eens de kop zal opsteken. Het gemolde component is, zoals al is opgemerkt, een simpel SMD condensatortje. Deze worden meestal toegepast om HF-rotzooi op de voedingslijnen naar ic's (zoals geheugenchips) weg te filteren. In het ergste geval krijg je als gevolg van het ontbreken van deze condensator artifacts. Treden deze niet op, dan kun je ervan uitgaan dat het geen kwaad kan dat het component ontbreekt. Idealiter soldeer je uiteraard een vervangende condensator terug.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/back2.jpg

Mijn pa had ook bij het verwijderen van de stock koeler een onderdeeltje ervan af gesloopt. Dat wat geel omcirkeld is... Ik kreeg wel enorme artifacts.. :( Gelukkig is de kaart al vervangen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 24-05-2005 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:00:
[...]

Ben ik niet met je eens. Als zo'n kaart een uur onder hoge belasting goed werkt, dan mag je aannemen dat het defect niet later nog eens de kop zal opsteken. Het gemolde component is, zoals al is opgemerkt, een simpel SMD condensatortje. Deze worden meestal toegepast om HF-rotzooi op de voedingslijnen naar ic's (zoals geheugenchips) weg te filteren. In het ergste geval krijg je als gevolg van het ontbreken van deze condensator artifacts. Treden deze niet op, dan kun je ervan uitgaan dat het geen kwaad kan dat het component ontbreekt. Idealiter soldeer je uiteraard een vervangende condensator terug.
Zeer nuttige en informatieve post, mijn dank :).
Metal schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:48:
[afbeelding]

Mijn pa had ook bij het verwijderen van de stock koeler een onderdeeltje ervan af gesloopt. Dat wat geel omcirkeld is... Ik kreeg wel enorme artifacts.. :( Gelukkig is de kaart al vervangen :)
Vervangen... Ik neem aan dat hij een nieuwe heeft gekocht ? :/ Want hoe wil je nou iets RMA'en dat je zelf hebt gemold ?

UPDATE
Hij zit er weer erop, lang leve de soldeer apparaat :7.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 12:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:11:
[...]

[...]

Vervangen... Ik neem aan dat hij een nieuwe heeft gekocht ? :/ Want hoe wil je nou iets RMA'en dat je zelf hebt gemold ?
zeggen dat het stuk was toen je het kreeg, heb ik ook gedaan werkt perfect, maar 't is niet netjes en ook niet aan te raden, kans dat je gepakt wordt (cker met je stock koeler die eruit ziet alsof ie 'onder een vrachtwagen heeft gelegen') Dus ik denk dat je het alleen zou kunnen overwegen (niet netjes nogmaals) als je er voor de rest nx aan zou zien, maar da's dus niet het geval :+....

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

db87

Mach 2 GT modded

Grappig dat jullie mijn voltmodguide afbeelding hebben gebruikt.
Ik zou zeggen lees de handleiding dan eens, hierin staat hoe je voorzichtig te werk gaat. B)

Je moet dus de juiste soldeerbout gebruiken (kleine punt en laag aantal watt's , max= ca. 25watt)

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33
Een beetje goede shop, krijg je dezelfde kaart meteen terug en sturen ze de oude op :) en net of ze bij zo'n bedrijf een kaartje van top tot teen gaan controleren, reken daar maar niet op die hebben wel betere dingen te doen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:11:
[...]
Zeer nuttige en informatieve post, mijn dank :).
Geen dank, altijd fijn als iemand iets aan een tip heeft!
Metal schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:48:
[afbeelding]

Mijn pa had ook bij het verwijderen van de stock koeler een onderdeeltje ervan af gesloopt. Dat wat geel omcirkeld is... Ik kreeg wel enorme artifacts.. :(
Geen wonder. Het omcirkelde onderdeel is namelijk geen eenvoudig ontstoorcondensatortje maar (zo op het eerste gezicht) een transistor. Meestal zijn die dingen wél echt onmisbaar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door koraks op 24-05-2005 20:40 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
koraks schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Geen dank, altijd fijn als iemand iets aan een tip heeft!

[...]

Geen wonder. Het omcirkelde onderdeel is namelijk geen eenvoudig ontstoorcondensatortje maar (zo op het eerste gezicht) een transistor. Meestal zijn die dingen wél echt onmisbaar ;)
Toch raar dat zo'n belangrijk ding heel dicht bij een fan aansluiting zit. Het is wel niet de bedoeling dat je de koeler gaat vervangen, maar toch kunnen ze beter een deel rond zo'n aansluting vrij houden. De koeler zit zowat tegen die transistor aan. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
db87 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:21:
Grappig dat jullie mijn voltmodguide afbeelding hebben gebruikt.
Ik zou zeggen lees de handleiding dan eens, hierin staat hoe je voorzichtig te werk gaat. B)

Je moet dus de juiste soldeerbout gebruiken (kleine punt en laag aantal watt's , max= ca. 25watt)
de handleiding ? De handleiding van wat? :/

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

db87

Mach 2 GT modded

http://www.xs4all.nl/~mmk...VmemMOD/Vmem_MOD_6800.zip

Staat gewoon in de TS van Het 6800LE Topic Deel 18.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Pagina: 1