irritante vlekken in men beeld

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
hallo

laatst was ik hierzo ff het huis aan schoonmaken , ( moet ook gebeuren! ) , en ik wilde mijn beeldscherm ff schoonmaken , want vondt dat er wat flekker opzaten . dus ik dacht , dat doe ik ff

nu heb ik van dat spul ervoor , genaamd screen cleaning van antistatic.. en dat moet je erop spuiten , zorgen dat het niets in de hoeken wegdruipt , goed uitsmeren , en klaar is kees..

maar toen ik klaar was , zag ik ineens allemaal hele lelijke flekker in me scherm ,, het lijkt erop of men scherm beschadigd is .. ook na wel 100.000 keer nog goed schoonmaken , blijft het erop zitten .. en krijg het er met geen mogelijkheid vanaf , heb me scherm een paar keer aan en uit gezet ,een refresh in het menu van men scherm gedaan .. niets helpt .. het is nu 2 weken geleden . .ik dacht laatste het ff rusten , mss trekt het wel weg .. maar nee .. het zit ernogsteeds

ik vindt het nu zeer hinderlijk worden onder game , , interetten enz .. lol . . begrijpelijk ..

weet iemand of ik hier iets aan kan doen . . ik heb het scherm al lang .. ik heb er geen garantie meer op , maar echt oud is die ook weer niet ..

het is een iiyama Vision Master Pro 1413 (17inch CRT )

ik heb hem zo,n 2 jaar geleden gekocht , en heb altijd zonder problemen ermee gewerkt , tot 2 weken geleden dus

de flekken zitten in het midden . . vlak bij mekaar , ik kan erwel "doorheen" kijken of het zomaar tezeggen , het lijkt alsof bij de vlekken het beeld een stuk lichter is . .dan de rest wat , als je begrijpt wat ik bedoel

kvindt het zonde om maar gelijk een nieuw scherm tekopen , zo slecht is deze nog niet.

alvast bedankt!

ik afwachting op jullie reactie

Goofy.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Is het niet zo dat jou beeldscherm een coatinglaag heeft om beschadigingen te voorkomen? Kan het zijn dat je die op de een of andere manier hebt beschadigd? En dat dat spul wat je erop hebt gespoten nog meer van die laag heeft aangetast??

wilde gok hoor, maar ik zie vision master en ik denk gelijk: coating

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Misschien was je scherm al beschadigd. Ik heb hier ook twee vision masters met ingevroten vette vingers.

En vlekken zijn het, niet flekken.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Te hard gepoetst misschien? Of is het goedje te agressief? En meestal moet je schoonmaak middelen op de doek spuiten NOOIT op je scherm, zodat er geen kans is dat druppels op een verkeerde plek komen. En de meest agressieve stoffen zijn dan ook deels verdampt, in tegenstelling tot wanneer je het direct op het scherm dumpt.
Probeer 'n ander middeltje, en een zachte niet-pluizende doek. En vooral voorzichtig over je coating, eenmaal beschadigd heb je een probleem. Je kunt er beter wat langer over doen dan er snel teveel afhalen :).

[ Voor 39% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-05-2005 14:11 ]

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je dat spul al vaker gebruikt om een scherm schoon te maken? Kan best zijn dat dat goedje iets te goed werkt. Niet alle scherm schoonmaak producten zijn even goed te vertrouwen :(
Als je het niet weg krijgt kan je misschien de rest van de coating wegpoetsen, dan is je beeld iedergeval weer egaal

Ingevroten vingerafdrukken komt niet door (huid)vet, maar doordat transpiratie soms een beetje zuur is.

• ikbengoofy
mja , je ziet de Vlekken ook als het scherm uitstaat ,, dus denk dat het toch iets met die coating dan temaken heeft ,, kweet het niet zeker .. maarja ..

het spul is special voor computermonitors gemaakt. .

kheb wel aardig hard gepoetst , doe ik altijd , anders krijg ik hem gewoon echt niet schoon..

en ik gebruik dat spul van vanaf begin dat ik deze monitor heb ..

maar het wil dus zeggen dat mijn coating kapot is .. lijkt me idd wel , want als het een softwarematig probleem was hadden die vlekken we weggeweest als de monitor uitstaat .. wat dus niet het geval is..

ik heb net ff zitten google over coating , wat dat is . en ik kon vinden dat dat een beschermlaag tegen weerspiegeling is .. en dat bijtende schoonmaakmiddelen die laag eraf halen .. of door tehard poetsen dan wat jullie net zeggen ...

dus , moet ik men coatinglaag verwijderen . .. waar kan ik dat het beste meedoen ? alles me maar een egaal beeld te krijgen . .wat dit is vrij irritant zegmaar ..

bedankt alvast

[ Voor 54% gewijzigd door ikbengoofy op 23-05-2005 14:10 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ik zou toch eerst nog even wat anders proberen. En is het gebruikte goedje wel een beetje recent? Want als het al wat ouder is dan is't voor 'antieke' monitoren, die vaak nog geen coating hadden.

Als je echt besluit het geheel eraf te halen, pas dan op dat je niet weer te agressief spul gebruikt, want dan "smelt" je behuizing ook deels lelijk weg.

Beter zou dan zijn het geheel te demonteren, hele klus en ook niet zonder gevaar als je niet weet wat je doet, ivm hoge spanningen die op de buis blijven staan, zelfs na uitgeschakeld te zijn.

Maar ik zou echt nog even wat info inwinnen, want misschien is het geheel nog te redden. Check anders ff een foto zaak, op veel lenzen worden ook coating's gebruikt. Lijkt me dat ze daar als geen ander weten hoe je dat grondig maar veilig kunt oplossen schoonmaken :D.

[ Voor 40% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-05-2005 14:22 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel spelfout eruit, flekken zijn vlekken ;)

• ikbengoofy
(sorry , ben een dislect :P )

ik heb zonet ff zitten klote , en dan beeldscherm uit mekaar getrokken ,, en deris geen mogelijkheid om bij het zegmaar glas tekomen ... , ik ga zo is naar talents ( een fotowinkel in zoetermeer) bellen , is info winnen

goofy

[ Voor 83% gewijzigd door ikbengoofy op 23-05-2005 14:44 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
ikbengoofy schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:42:
(sorry , ben een dislect :P )

ik heb zonet ff zitten klote , en dan beeldscherm uit mekaar getrokken ,, en deris geen mogelijkheid om bij het zegmaar glas tekomen ... , ik ga zo is naar talents ( een fotowinkel in zoetermeer) bellen , is info winnen

goofy
Ha, whoei :D je bent meteen met slopen begonnen? :D. Dat was ook alleen een eventuele tip om zo goed/makkelijk mogelijk het hele scherm tot in de hoeken te kunnen bereiken, zonder dat het schoonmaak goedje je rand kon aantasten, als er echt niets meer viel te redden en je hem van de coating wilde ontdoen.
En nee, je coating zit vast op het scherm, is geen voorzet laagje :).

Succes, maare, nogmaals, PAS OP VOOR HOGE SPANNINGEN!!.

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-05-2005 15:10 ]

Pagina: 1