Toon posts:

Print-server voor 4 printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende:

Ik heb 4 printers staan welke zijn aangesloten op een desktop. Nu heb ik een draadloos netwerk thuis en wil ik graag zonder dat deze pc aanstaan op alle printers vanuit huis kunnen printen.

Ik heb 1 printer met een Parallelle aansluiting, 2 met usb en ik wil nog een vierde printer aanschaffen en dat is waarschijnlijk een Netwerk-printer (UTP).

Nu zag ik de volgende Print-server http://www.hawkingtech.com/prodSpec.php?ProdID=214
Weet iemand of dit een beetje een goede print-server is? Ken het merk totaal niet.

Ik heb gezien dat hij 2 usb poorten heeft, 1 parralle poort en een netwerk aansluiting. Is het nou zo dat ik alle 4 de printers kan aansluiten op deze print-server?

Ik graag of mensen ervaringen hebben met zo’n apparaat…

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou, je kunt ze alle vier inpluggen, maar je netwerk printer zul je apart moeten benaderen; die kun je niet op hetzelfde IP-adres laten luisteren als de print server voor de overige drie.
En d'r is een kans dat de printserver niet bridged tussen wired en wireless. Uit de documentatie wordt dat niet duidelijk.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:21

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je kan hier dus 3 printers op aansluiten, want de netwerkaansluiting heeft de printserver nodig voor de verbinding met het netwerk. Maar als je 4e printer een netwerkaansluiting aan boord heeft kan je die gewoon direct op de switch/router aansluiten. Deze heeft dan al een printservertje aan boord.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb geen ervaring met dat ding, maar als ik het zo lees zou het geen probleem moeten zijn. De 4e (netwerk)printer kun je al gewoon via TCP/IP benaderen (heeft ws een ingebouwde printserver), voor de anderen gebruik je dan je printserver van Hawking :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:56:
Je kan hier dus 3 printers op aansluiten, want de netwerkaansluiting heeft de printserver nodig voor de verbinding met het netwerk. Maar als je 4e printer een netwerkaansluiting aan boord heeft kan je die gewoon direct op de switch/router aansluiten. Deze heeft dan al een printservertje aan boord.
maar ik wil graag ook de netwerkprinter op de print-server kunnen aansluiten, omdat ik alleen een wireless modem\router heb zonder enige vorm van poorten. Er zijn wel netwerk printers die meteen al wireless zijn, maar deze zijn aanzienlijk duurder dan als ik het op deze manier oplos.