Minolta 5000 batterij probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Afgelopen koninginnedag heb ik op een markt ergens een Minolta 5000 SLR (Minolta MaXXum 5000 in US) camera op de kop getikt voor weinig. Na een korte inspectie bleek de camera nog volledig te werken, dus heb ik hem meegenomen.

Nu 2 weken later wil ik voor het eerst met een rolletje wat kiekjes gaan schieten, maar blijft dat de batterijen ( 4x AAA alkaline) die ik er 2 weken nieuw ingezet heb, helemaal leeg zijn.

Weet iemand of dit een bekend probleem is? of moet je bij die jaren 80 camera's zowiezo de batterijen eruit halen als je hem niet gebruikt?

Dit is volgens mij 1 van de eerste camera's met AF van minolta.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 16:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

offtopic:
Wah, die heb ik ook.

Heb je je camera wel uitgezet? Schuifje op off, zodat je geen rode vlakjes meer ziet.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
Yup, schuifje heb ik in de onderste stand staan.

Dus jij hebt dezelfde camera, maar de batterijen blijven nog enigszins op hetzelfde niveau als je hem niet gebruikt. Ik dacht misschien dat de camera of de lens stroom blijft gebruiken als ie uit staat ......

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 16:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Er zitten al sinds september vorig jaar dezelfde batterijen in en hij doet het nog steeds. Het enige dat in de uitstand stroom gebruikt is het lcd'tje bovenop.

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Topicstarter
hmm, dan zal die van mij wel een technisch mankement hebben ofzo :(