In een scherm waar ik een formulier in heb gebouwd is een knop geplaatst waarmee de ingevulde informatie mee wordt verstuurd naar een popup. Zodra op de knop "versturen" wordt gedrukt in het eerste scherm opent zich vervolgens de popup. Hierin staan vervolgens weer een aantal invulvelden.
Nu wil ik voorkomen dat, zodra deze popup is geopend en de gebruiker het vorige scherm terughaalt (waarbij de popup geopend blijft) en mogelijk nógmaals op "verzenden" drukt, de reeds ingevulde informatie in de popup verloren gaat. Dit omdat de popup namelijk iedere keer refreshed zodra er opnieuw op "verzenden" wordt gedrukt in het eerste scherm.
Ik heb nu getracht een stuk javascript te schrijven waarbij wordt gekeken of een popup reeds is geopend. Zo nee > open de popup dan. Zo ja > zet dan de focus op de popup zonder te refreshen.
Hieronder volgt de code:
Helaas blijft het scherm gewoon refreshen en verdwijnt de inhoud die in de popup was ingevuld.
Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat de popup wel wordt gefocussed, maar niet gerefreshed?
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Nu wil ik voorkomen dat, zodra deze popup is geopend en de gebruiker het vorige scherm terughaalt (waarbij de popup geopend blijft) en mogelijk nógmaals op "verzenden" drukt, de reeds ingevulde informatie in de popup verloren gaat. Dit omdat de popup namelijk iedere keer refreshed zodra er opnieuw op "verzenden" wordt gedrukt in het eerste scherm.
Ik heb nu getracht een stuk javascript te schrijven waarbij wordt gekeken of een popup reeds is geopend. Zo nee > open de popup dan. Zo ja > zet dan de focus op de popup zonder te refreshen.
Hieronder volgt de code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| var payment_window if (!window.payment_window) { // is nog niet gedefiniëerd payment_window = window.open(url, 'betaalvenster', features); } else { // is gedefiniëerd if (!payment_window.closed) { // het venster al is geopend payment_window.focus(); } else { // venster alsnog openen payment_window = window.open(url, 'betaalvenster', features); } } |
Helaas blijft het scherm gewoon refreshen en verdwijnt de inhoud die in de popup was ingevuld.
Hoe krijg ik het nou voor elkaar dat de popup wel wordt gefocussed, maar niet gerefreshed?
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door Emerge op 23-05-2005 14:03 ]
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?