[css] Sublevel aanspreken

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik heb hetvolgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<ul class="mainlevel"><li class="sublevel_0"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=55&amp;Itemid=103"">Activiteiten</a></li>
<li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_events&amp;Itemid=44&amp;task=view_year">Agenda</a></li>

<li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=11&amp;Itemid=87" id="active_menu>Conferentie Sept05</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=51&amp;Itemid=90">Algemeen</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=43&amp;Itemid=94">Thema</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=19&amp;Itemid=95">Accomodatie</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=39&amp;Itemid=91">Routebeschrijving</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=40&amp;Itemid=113">Reserveringsinfo</a></li>
<li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=58&amp;Itemid=114">Conferentie jan05</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=41&amp;Itemid=115">Verslagen</a></li>
<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_zoom&amp;Itemid=116">Foto's</a></li>

<li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=42&amp;Itemid=117">Impressie</a></li>
<li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=52&amp;Itemid=96">Evenementen</a></li>
</ul>

Wat ik nu wil is: ik wil de li's ná de a aanspreken met het id="active_menu"
Ik heb geprobeerd:

li.sublevel_1>a#active_menu + li.sublevel_2
maar dit werkt niet.

li.sublevel_1>a#active_menu
Hiermee spreek ik wel de goede a aan, maar hoe maak ik de browser nou wijs dat hij het element erná moet aanspreken?

Eigenlijk zou ik zoiets willen:
(li.sublevel_1>a#active_menu) + li.sublevel_2
Maar ja, dat bestaat niet.

Ik maak gebruik van het mambo-menu (www.mamboserver.com) en ik wil dit graag zoveel mogelijk standaard laten.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:15
CSS hoort niet thuis in P&W, maar in W&G.
-> W&G dus.

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 23-05-2005 12:41 ]

https://fgheysels.github.io/

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Mijn CSS is wat roestig, maar volgens mij bedoel je:

Cascading Stylesheet:
1
2
li.sublevel_1 > li.sublevel_2#active_menu {
...

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

crisp

Devver

Pixelated

Waarom nest je niet?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<ul class="mainlevel">
    <li class="sublevel_0"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=103"">Activiteiten</a>
        <ul>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_events&Itemid=44&task=view_year">Agenda</a></li>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=87" id="active_menu>Conferentie Sept05</a>
                <ul>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=90">Algemeen</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=94">Thema</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=19&Itemid=95">Accomodatie</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=91">Routebeschrijving</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=113">Reserveringsinfo</a></li>
                </ul>
            </li>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=58&Itemid=114">Conferentie jan05</a>
                <ul>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=115">Verslagen</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_zoom&Itemid=116">Foto's</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=117">Impressie</a></li>
                </ul>
            </li>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=96">Evenementen</a></li>
        </ul>
    </li>
</ul>

Op deze manier kan je ook heel wat classes achterwege laten.

Intentionally left blank

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Dat gaat je afaik niet lukken met de huidige in gebruik zijnde css specs..

Waarom maak je geen gebruik van geneste ul's?

btw een ">" in css betekent direct child en werkt niet in IE
edit:
btje laat.. crisp was ff sneller :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sappie op 23-05-2005 12:49 ]

Specs | Audioscrobbler

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57
Sappie schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:48:
btw een ">" in css betekent direct child en werkt niet in IE
edit:
btje laat.. crisp was ff sneller :)
Gelukkig is er IE7 van Dean Edwards :X

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
crisp schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:45:
Waarom nest je niet?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<ul class="mainlevel">
    <li class="sublevel_0"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=55&amp;Itemid=103"">Activiteiten</a>
        <ul>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_events&amp;Itemid=44&amp;task=view_year">Agenda</a></li>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=11&amp;Itemid=87" id="active_menu>Conferentie Sept05</a>
                <ul>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=51&amp;Itemid=90">Algemeen</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=43&amp;Itemid=94">Thema</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=19&amp;Itemid=95">Accomodatie</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=39&amp;Itemid=91">Routebeschrijving</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=40&amp;Itemid=113">Reserveringsinfo</a></li>
                </ul>
            </li>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=58&amp;Itemid=114">Conferentie jan05</a>
                <ul>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=41&amp;Itemid=115">Verslagen</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_zoom&amp;Itemid=116">Foto's</a></li>
                    <li class="sublevel_2"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=42&amp;Itemid=117">Impressie</a></li>
                </ul>
            </li>
            <li class="sublevel_1"><a href="index.php?option=com_content&amp;task=view&amp;id=52&amp;Itemid=96">Evenementen</a></li>
        </ul>
    </li>
</ul>

Op deze manier kan je ook heel wat classes achterwege laten.
Dat doe ik liever niet, omdat het afwijkt van het standaard mambomenu.

En Jawi, wat jij poste kan niet omdat de active_menu niet aan sublevel_1 of _2 wordt toegekend, maar aan de <a die erin staat.

Als ik niemand verder iets weet zal ik toch maar de php-code moeten gaan aanpassen.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DumbAss schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:41:
[...]

Dat doe ik liever niet, omdat het afwijkt van het standaard mambomenu.
Ja en :? Je kan (als het goed is) toch vrije tekst toevoegen. Dat jij het meteen doet zoals het moet.... ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

DumbAss schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:41:
[...]
En Jawi, wat jij poste kan niet omdat de active_menu niet aan sublevel_1 of _2 wordt toegekend, maar aan de <a die erin staat.
Hmm, okee; niet geheel correct, maar is het dan niet:

Cascading Stylesheet:
1
li.sublevel_1 > li.sublevel_2 a#active_menu

?

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

Pagina: 1