Toon posts:

[XP] Output naar textfile in een batchbestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ping dc1 > \\dc1\groups$\install\test.txt
Als ik dit intik in een dos-box onder XP geen probleem. De output komt dan gewoon in de test.txt te staan.

Als ik het echter in een bat-bestandje zet dan wordt het commando verbasterd tot ping dc1 1> \\dc1\groups$\install\test.txt.

Wellicht iets simpels maar ik kom er niet echt snel in uit. Iemand van jullie suggesties?

Verwijderd

Zet de filenaam eens tussen quotjes

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:46 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wat is het verschil tussen een koe en een koe?
code:
1
2
3
ping dc1 > \\dc1\groups$\install\test.txt

ping dc1 1> \\dc1\groups$\install\test.txt.

doen (op dat puntje achter de 2e regal na) precies hetzelfde. Maar ik kan
ping dc1 >\\dc1\groups$\install\test.txt ook gewoon met notepad in een .cmd of .bat file zetten. Wellicht heb je een overintelligente editor?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

ST_oma weet je zeker dat je die 1 tussen dc1 en > niet in de batch file zelf heb staan?
controleer het nog een keer en probeer inderdaad die quotes uit

wat je eventueel nog zou kunnen doen is de \\dc1\groups$\install\ mappen naar een drive en dan proberen om het voor elkaar te krijgen

code:
1
2
3
net use z: \\dc1\groups$\install\       

ping dc1 > z:\test.txt

map je die drive naar de z: schijf (andere kiezen als je z: al gebruikt)

[ Voor 44% gewijzigd door WPN op 23-05-2005 12:50 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De 1 is een alias van gewoon > en kan geen kwaad, die betekent dat de standaard output naar het file gaat. Zo heb je ook 2> voor alleen de errors.

offtopic:
Ik zet even voor het overzicht even je OS in de topictitel: zie Windows Operating Systems - Policy
Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2005 13:15 . Reden: XP :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm, terugkijkend is het iets anders: De spatie tussen > \\ wordt weggehaald en > \\wordt: 1>\\
Maar...... :s Hier werkt het ook mee.

NT allows the selective redirection of the standard input (stdin), standard output (stdout) and standard error (stderr) files by reference to their file handles: 0 = stdin, 1 = stdout, 2 = stderr.

dus >, 1> en 2> zijn geldige output commando's. Blijft het wel raar dat de spatie eruit wordt gehaald maar ben al lang blij dat ie het doet. Eerste keer dat het voortkwam bleef de output ook uit vandaar dat ik dacht dat het niet goed was. Maar dat blijkt iets anders te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, en bedankt voor jullie reacties, is mijn eerst epost en wel bemoedigend dat ik een aantal reacties kreeg wara ik wat mee kan.

Verwijderd

Kun je ook de tijd erbij zetten ? zodat je bijv als je 2> gebruikt ook de tijd weet wanneer de error is opgetreden ?

Verwijderd

Topicstarter
nou, zo effe voor de vuist weg zou je een regel voor het ping commando time /t kunnen geven en daarvoor date /t. Dan zou je elke keer voor het pingcommando de datum en tijd krijgen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows XP kent de '%time%' environment variable :)

Verwijderd

elevator schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:35:
Windows XP kent de '%time%' environment variable :)
en %date% (wat nt4 overigens ook al kende) :)
Pagina: 1