[W98] Faxen via (server)pc lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 13:03
We hebben hier een netwerk met 1 server en meerdere clientpc's.. Nu wil ik graag op alle pc's kunnen faxen, daarom heb ik een Sitecom 56k serial modem gekocht en aangesloten op de server. Die geinstalleerd, zover geen probleem. Eerst op een werkstation met Windows XP, daar herkende 'ie de fax en werkte het direct prima.

De server draait echter op Windows 98se en hierop krijg ik dat ding niet aan het werk. Op de server is tevens Microsoft Small Business Server geinstalleerd, hierin is de modem gewoon te zien onder Microsoft gedeelde fax, apparaten. Onder eigenschappen fax verzenden aangevinkt. Maar als ik een fax apparaat wil toevoegen bij printers, kan ik alleen 'echte' printers toevoegen en ziet hij mijn faxmodem niet. Ook niet in active directory. Als ik een fax wil versturen zegt ie dan uiteraard ook dat er geen faxprinter geinstalleerd is.

Via het startmenu kan ik in het beheerdersconsole komen en daar staat de fax onder de status 'niet actief' die ik vervolgens nergens kan wijzigen.

Iemand die me kan helpen om dit aan de gang te krijgen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik je nou small business server, en zoja welke versie, of SBS :? Zoals je al vaker is gevraagd willen we hier op GoT een heldere uitgebreide startpost zien, waarinje uitgebreid aangeeft wat je al hebt geprobeerd, gezocht en gevonden. Dit zie ik niet terug en daarom sluit ik dit topic. Lees Policy: Alle regels die op het forum gelden nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.