Grote hoeveelheid HTML-bestanden printen

Pagina: 1
Acties:

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Het probleem is als volgt. Ik heb een grote hoeveelheid HTML-bestanden, opgemaakt met CSS. Deze bestanden moeten allemaal geprinten worden, dus ik zoek een degelijke methode om dit automatisch te doen.

Veel losse printprogramma's kunnen niet goed omgaan met CSS, dus ik dacht zelf aan een manier om Firefox automatisch aan te spreken, want die generereert en print het wel goed. Een methode is wellicht het toevoegen van een item in het zogenaamde contextmenu/"right click on"-menu in explorer, zodat er bij HTML-files een printopdracht richting Firefox verschijnt. Standaard is er al zo'n commando aanwezig in Windows, maar die verwijst naar Word ipv Firefox. Zou deze wel verwijzen naar Firefox, dan is het volgens mij mogelijk om alle HTML-bestanden te selecteren en ze met twee muisklikken af te drukken.

Via Google en de GoT-search is weinig bruikbare informatie te vinden hoe dit zou moeten. Heeft iemand hier ervaring mee en/of een (andere) goede oplossing?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Van Firefox kan ik ze niet 1-2-3 vinden ( :X ) maar de IE command line parameters laat iig. geen print-optie zien. www.mozilla.org/docs/command-line-args.html helpt ook niet.

www.bersoft.com/htmlprint lijkt (iig. deels) wel CSS te ondersteunen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 19:08
Met http://www.autoitscript.com/autoit3/index.php zou je wel iets kunnen maken ;).

Verwijderd

Firefox heeft geen commandline optie om te printen, dus die kun je vergeten ( http://kb.mozillazine.org/Command_line_arguments ).

Ik veronderstel dat MS-Word het niet doet zoals je wilt. Op mijn kantoor-PC heeft het context-menu voor HTML files een print-optie die het volgende commando uitvoert:
code:
1
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\msohtmed.exe" /p %1

Misschien dat die het goed doet; nadeel is dat je maar een file tegelijk kunt doen, dus een batchfile is waarschijnlijk noodzakelijk.