Toon posts:

[Club3D X800XL] TV-Out doet raar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3D X800 XL PCI-E, op een DFI LanParty Ultra-D. Ik heb alleen problemen met de TV-
Out. Deze werkt namelijk niet echt naar behoren. De X800XL heeft dus een apart stekkertje waar vier
kabels uitkomen, voor video-out / video-in mogelijkheden, en deze kunnen beide gebruikt worden via
een composite en s-video aansluiting. Ik sluit op dit moment alleen de S-Video aansluiting aan op
mijn receiver.

Het eerste probleem is dat ik geen twee schermen tegelijkertijd kan draaien (Monitor en TV-Out),
iets wat wel probleemloos kon met mijn R8500Pro (de kaart die ik hiervoor gebruikte). Dan kon je ze
allebei aanzetten, en dan kan je met de blauwe knopjes bij de Display een scherm primary en
secondary maken om video in ieder geval op een van de twee schermen te kunnen tonen. Dat kan
dus simpelweg niet, in Windows XP SP2 en XP X64 edition kan ik niet beide inschakelen.

Het tweede probleem is dat de TV-OUT schijnbaar aangaat als ik de pc aanzet, waarbij ik dus geen
beeld krijg als de TV-Out op mijn receiver is aangesloten. Ik heb geen idee waarom dit zo gaat, het
gebeurde al de eerste keer toen ik mijn pc na het bouwen aanzette. Is er een manier om dit uit te
krijgen zonder simpelweg de kabel eruit te trekken? Het is erg irritant.

Iemand ervaringen hiermee? Doen de andere X8x0 kaarten dit ook?

(Het beeld op de TV is trouwens wel erg goed. De resolutie kan nu ipv met de R8500 van 800x600 naar 1024x768, en dat ziet er erg lekker uit. Ik kan op de TV nu bijvoorbeeld prima Word docs lezen, zonder dat het er allemaal erg vaag een wazig uitziet.)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/x800xl_roundup/club3dx800xl-bundle.jpg

Derde van links is trouwens het kabeltje met de twee ingangen en uitgangen, de gele zijn ingang,
en de zwarte zijn de uitgangen. Daarnaast gebruik ik trouwens een CRT monitor aangesloten op het
DVI->VGA verloopstukje dat ook op het bovenstaande plaatje te zien in. Ik heb ook de extra stroom
aangesloten op de videokaart, dus dat kan ook het probleem niet zijn. Met de Catalyst 5.5 drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk met opeens, wat zou de logische eerste DVI poort zijn op deze kaart? Zou ik hem in de
tweede output hebben gedaan waardoor hij de TV-Out als eerste uitgang ziet? Ik heb hem volgens-
mij in de meest linkse gestopt op dit plaatje. Of zou dat geen ruk moeten uitmaken :o

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/x800xl_roundup/club3dx800xl-backplate.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Point made, gebruik simpelweg de goede DVI uitgang en het probleem is verholpen.

Stupid me.

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-08 17:52
Uhms vraagje, maar was het niet makkelijker om eerst voor jezelf alles uit te sluiten wat het probleem kon zijn, dan echter meteen een nieuw topic beginnen. Ook is het handig om de edit knop te gebuiken
ivp 4 posts achter elkaar in 45 min.
Je kan zien dat je niet echt zelf dingen geprobeert hebt voordat je deze topic startte.
Het leest een beetje frusterend

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat had ik gedaan, allerlei drivers getest en twee Windows versies, kwam er alleen
later achter dat het misschien wel eens oorzaak kon zijn van tweede DVI uitgang.

En oh, zie mn avatar ondertitel, je reactie is voorspelbaar :p
Pagina: 1