Toon posts:

Norton Systemworks' unerase en Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik zo stom ben geweest onder Windows 2000 een belangrijke map te deleten en daarna de bin te legen, ben ik naar de winkel gerend en heb ik Norton Systemworks 2005 gekocht.

Alleen...

De unerase werkt dus niet onder Windows 2000 :( Pas in de handleiding staat er tussen haakjes achter unerase "windows 98/me". Dit stond niet op de verpakking! :(

Nu heb ik twee vragen:

1) Kan ik de unerase toch onder Windows 2000 aan de gang krijgen? (zonder iets te installeren natuurlijk)

2) Kan ik mijn geld terug vragen bij de winkel als het toch niet draait onder Windows 2000? Ik heb expliciet gevraagd naar een unerase tool voor mijn windows versie waarbij ik niks hoefde te installeren (dwz, direct runnen van CD of via booten van CD).

Verwijderd

Maar waarom werkt het niet? Heeft dit te maken met NTFS/FAT32 of ligt het aan iest anders? Geeft ie een foutmelding? Volgens mij zijn er namelijk wel unerase-proggies voor NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het werkt niet omdat ie simpelweg niet in het menu staat als ik kies voor de utilities die runnen vanaf CD (autoplay, dan kiezen voor "utilities starten vanaf CD".

De hele reeks uit de handleiding genoemde utils staan er tussen, behalve unerase. Bij unerase staat in de handleiding dus tussen haakjes achter dat het klaarblijkelijk alleen voor Windows 98/ME is. De software van Norton is blijkbaal wel zo 'slim' om dan onder Windows 2000 unerase uit het menu te halen. Ook als ik van CD boot is er niks aan unerase te kiezen.

Het stomme is dat dit dus -nergens- op de verpakking staat. Geen enkele waarschuwing. Tevens is het gewoon dom. Window NS based systemen zijn met meerderheid de meeste gebruikte. Windows 98/ME is echt marginaal.

Maar goed, ik heb dus de winkel gebeld dat ik mijn geld terug wil (80,-) maar ik word zo ongeveer uitgelachen: "Tsja, meneer geopende software nemen wij niet terug". Ik ben in staat om daar vanavond even een steentje door de ruiten te gaan gooien :( :( :(

Nja, doe ik natuurlijk niet, maar voel me wel zwaar bekocht :( Eerst zeggen dat het een unerase tool voor Windows 2000 is en als ik dan thuis kom blijkt het alleen onder 98/me te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:33 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

1. Je kan hier nog kijken naar mogelijke oplossingen, want nu ben je nog niet verder geholpen...:
OM FAQ / Beleid

2. Unerase werkt toch alleen maar wanneer het geinstalleerd is en daarna iets verwijderd wordt?
Ik weet geen manier om het onder win2000 wel werkend te krijgen.

3. Als op de doos staat vermeld win2000 of 98/me tot xp dan kan je geld terugvragen. Als er niets op doos vermeld staat, dan is het helaas. Als het zo in de winkel is gezegd dat het ook win2000 is, wordt het moeilijker bewijzen, maar sta je nog in je recht.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:04:
1. Je kan hier nog kijken naar mogelijke oplossingen, want nu ben je nog niet verder geholpen...:
OM FAQ / Beleid
Ok thanks! Vooral die restoration ziet er veelbelovend uit.
3. Als op de doos staat vermeld win2000 of 98/me tot xp dan kan je geld terugvragen. Als er niets op doos vermeld staat, dan is het helaas.
Op de doos staat "Windows XP home/XP pro/2000 pro/me/98", en zoals ik al zei nergens een woord dat er uberhaupt een gedeelte van de functionaliteit niet onder elk OS zou werken. Maar goed, ik dacht dus ook dat ik mijn geld kon terugvragen maar wat doe je dan als de winkel gewoon keihard zegt dat ik dat niet krijg? Rechtzaak dreigen voor die 80 euro? Ik vermoed dat ze wel weten dat iemand dat toch niet zo snel doet. Ik zat wel even te spelen met de gedachten om gewoon aangifte te doen van oplichting bij de politie.