Toon posts:

Verbinding valt weg bij downen van bittorrent-files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb al gezocht in verschillende topics en kwam natuurlijk problemen tegen van mensen die last hebben van wegvallende verbindingen, alleen niet als dit wegvallen enkel en alleen voorkomt wanneer je middels een bittorrentclient (Shareaza of Azureus) downloadt.

Ik heb een adsl tiscali Surf abbonnement ic.m. een combo USB/ethernetmodem van Sagem. Ik gebruik de ethernetaansluiting.

Ik kan in mij geval dus oneindig lang downloaden met Ares of surfen op het internet, geen enkel probleem. Echter wanneer ik dus torrents download via Azureus, dan houdt mijn verbinding niet lang stand. De ene keer valt hij na 5 minuten uit, de andere keer na 30 minuten, maar niet veel langer.

Kan het aan het modem liggen? Er zijn al veel kalchten over de gratis modems die je bij een abbo krijgt, waarbij die van sagem misschien nog wel het slechtste zijn.......

Kan ik dan beter een nieuwe modem/ router kopen?

Advies is gewenst.......

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 22:17
Is het niet zo dat je verbinding dicht slibt? Probeer eens een maximale upload en downloadsnelheid in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op mijn werk, maar zal vanavond eens proberen om een limiet in te stellen.

De capaciteit van de sagem modem is wellicht beperkt en "slibt" misschien idd dicht.

Vanavond dus even uitproberen.........

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen verbetering. Ook met een tcp/ip-fix wil het nog niet werken.

Ik krijg de firmware ook nog niet geupdate op dat kloemel! Blijft bij 50% steken en loopt dan vast omdat mijn verbinding weg is. (die is al direct weg als ik het flash-image update.)

Ik zie dadelijk als enige mogelijkheid nog om een nieuwe modem/ router te kopen...
Blijkbaar zijn de 3Com modems/routers erg betrouwbaar. (gelezen ergens in dit forum, verwant met mijn probleem)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Ik heb dit ook gehad, misschien max connecties omlaag halen

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
Je moet 2 dingen doen..

Je upload beperken.. zeg 80% van je maximale bandbreedte
en het aantal connecties per torrent moet je beperken. Zet em is op 100 per torrent en maximaal 200 ofzo.. Als dat niet werkt nog lager zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even weinig tijd gehad, maar ga ermee aan de slag.

Ik kom erop terug zodra ik het heb geprobeerd...

Alvast bedankt voor de tips.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem.
Eerst even mijn thuis situatie uitleggen. Ik heb een E-Tech 4 poorts router/switch en een alcatel 510 (niet getweakt) modem. Alles is ethernet. Alles heeft de laatste firmware. De TCP/IP.SYS is gepacht i.v.b. met de SP2 limitaties en heeft nu 50 connecties.

Het probleem.
Ik had nergens last van en al maanden werkte alles zonder problemen. De download snelheden waren erg goed. Als uit het niets viel geregeld mijn Internet connectie weg. Net als deze topic starter tussen de 10 a 30 minuten. Ik heb toen e-tech aangeschreven omdat ik de SNMP traps bekeek en deze net voor het verliezen aangaf "Re-Init buffer". De mensen bij E-tech vertelde mij dat het niet aan de router/switch lag maar aan de modem. Bij een snelheid verhoging van het internet kan het zijn dat mijn ouwe Alcatel 510 het niet meer kan bij benen. De buffer loopt dan vol. En een router reset volgt om de router te beschermen. Dat is wat ik zo ver heb uit gevonden. Of het nu allemaal ook zo is weet ik niet zeker. Ben nog druk aan het zoeken. Vandaar dat ik dus ook hier kwam. Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en me/ons wat meer inzicht kunnen geven voor dat ik allemaal nieuwe spullen ga kopen en het een simpele oplossing is.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

check ook even p2p vriendelijke router gezocht, gaat waarschijnlijk over hetzelfde probleem :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1