Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

12 volt schakelen op audio signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een FM modulator in de auto liggen waarmee ik m'n MP3 speler heb aangesloten. Ik ben erg te spreken over de geluidskwaliteit, had ik niet verwacht. (Het is er een van Caliber trouwens)

Probleem is nu dat de FM modulator zo krachtig is dat hij sommige zenders wegdrukt. Er zit een schakelaar bij, die nu even losligt in m'n dashboardkastje. Maar het liefst zou ik 'm inschakelen als er een actief lijnsignaal opkomt en dan vertraagd uitschakelen na 30 sec. b.v. Apparaat werkt op 12 volt dus het is geen heftige spanning die geschakeld moet worden.

Even het forum rondgezocht en bij Velleman gekeken maar ik kan zo gauw niet iets vinden, een eigen schakeling ontwikkelen heb ik de skills niet voor. Dus: heeft iemand iets dergelijks zien liggen bij de lokale electroboer of een schema wat ik aan zou kunnen passen?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
lijnsignaal?

ALs je een audiosignaal bedoelt, hier zijn prints voor om je radio uit te schakelen als je geluid via de telefoon krijgt, dat is vast aan te passen hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:57:
lijnsignaal?

ALs je een audiosignaal bedoelt, hier zijn prints voor om je radio uit te schakelen als je geluid via de telefoon krijgt, dat is vast aan te passen hiervoor.
Ow dat is een goede, zo'n mutebox bedoel je? Maar het gaat dus niet om speaker signaal maar om audio uit, is vlgs mij 1,5 volt max.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nog eens naar gekeken maar die mute box is niks... Ik zit nu te kijken naar deze relaiskaart maar ik vraag me af:

Gaat dat niet storen en trekt het niet teveel stroom van de line out. Iemand anders nog goede ideeen?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Als je een beetje kan solderen:
http://sound.westhost.com/project38.htm