Toon posts:

[Terminal Service] Geen connectie met lokale printer

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zoals de TT al aangeeft, lukt het maar niet om lokale printers te verbinden in een terminal sessie. Ik zal proberen een duidelijk schema neer te zetten:

Client -----TS------ Server
|__ Printer

De client maakt dus verbinding met de server. Op de server wordt gewerkt (word e.d)
Het is dus de bedoeling dat de printer van de client verbonden wordt met de server, zodat de gebruiker lokaal kan printen.

Ik ben al weken op zoek naar een oplossing, maar heb nog niets gevonden.
In de AD staat al ingesteld dat printers,schijven en poorten automatisch verbonden moeten worden. (dit staat ook ingesteld in Remote Desktop Connection). Ook de schijven krijg ik niet te zien. Volgens onze systeembeheerder (Ik ben Stagiar systeembeheer) is het gewoon niet mogelijk als je printer niet wordt ondersteund door de server, hier ben ik het niet mee eens, omdat ook de schijven niet getoont worden in een Terminal sessie.

Heeft iemand hier meer ervaring mee??

Alvast bedankt!!!!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38

Valkyre

Kitesurf FTW!

je hebt een netwerk, als je de printer deelt op de client, dan kan je toch via het netwerk de printer op de server installeren :S ik zie het probleem niet.

de RDP client heb je het tabblad "Lokale bronnen" daar kan je printer en schijven mounten op de RDP machine, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit geprobeert.

iRacing Profiel

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Op de Terminal Server moet ook de printerdriver van die printer geinstalleerd staan, anders zal het niet geen werken

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:36:
je hebt een netwerk, als je de printer deelt op de client, dan kan je toch via het netwerk de printer op de server installeren :S ik zie het probleem niet.

de RDP client heb je het tabblad "Lokale bronnen" daar kan je printer en schijven mounten op de RDP machine, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit geprobeert.
Op het lokale "netwerk" zijn andere ip adressen aanwezig dan op het netwerk met TS.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

Dit geintje wordt bij mijn weten alleen ondersteund wanneer je terminal server Windows 2003 draait, en je een nieuwe versie van de RDP-client hebt (dus niet de versie die bij win2k zat...) De poortnaam van de printer die je mee wilt nemen moet beginnen met 'LPT', 'USB' of [de derde ben ik ff vergeten'. Wanneer het dus gaat om een IP-printer dien je de TCP/IP poort van de betreffende printer te hernoemen naar iets wat begint met LPT of USB. En als laatste: je logt in als normale gebruiker op de terminal server, dus je mag geen printer drivers installeren. De mee te nemen printer wordt dus alleen meegenomen als de driver van de printer al bekend is bij de server.

Het makkelijkst om te testen of het meenemen werkt is door op je client-pc een standaard printer te installeren, op je LPT poort. Bijvoorbeeld een HP LaserJet 4100 ofzo, die zit in bijna alle windows-versies. Deze zou zonder problemen meegenomen moeten worden naar je sessie....

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
vanmiddag krijg ik de betreffende printer binnen (HP Laserjet 1020) dus ga ik er hier mee aan de gang! Ik heb idd nog geen printerdriver geinstalleerd op de server, de server geeft een melding dat ik niet in install mode ben (In te stellen in Terminal Service Config??)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
Ook op 2k server kun je lokale printers gebruiken, maar zoals hierboven al gezegd, je moet wel de driver op de server geïnstalleerd hebben voor de gebruiker connect.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. en dan zit ik nog ff met het probleem over die install mode??

Ik heb nu pauze trouwens, ben er om 1 uur weer!!

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:50:
Ok. en dan zit ik nog ff met het probleem over die install mode??

Ik heb nu pauze trouwens, ben er om 1 uur weer!!
Als je niet weet hoe je die server in install mode krijgt, kun je er beter vanaf blijven :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kan op dit moment printers toevoegen..... ik heb nog even een screenshot gemaakt, komt er zo aan......

Edit: hier is een screenshot van mijn printerinstallatie.....Ik zie hier poorten met TS***, ik neem aan dat dit voor Terminal Service is bedoeld??

http://thehuman.knoal.nl/printerinstall.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:43 ]

• StevenK
Je moet alleen de driver installeren op de server, dus printer installeren op lpt1 en daarna weer weggooien, maar niet de driver verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:28:
Je moet alleen de driver installeren op de server, dus printer installeren op lpt1 en daarna weer weggooien, maar niet de driver verwijderen.
Ok, dat zal ik even proberen............. er staat trouwens wel al een printer op LPT1

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:33:
[...]

Ok, dat zal ik even proberen............. er staat trouwens wel al een printer op LPT1
:X :X :X

Weet je wel zeker dat je überhaupt aan die server mag komen :?

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:52:
[...]

:X :X :X

Weet je wel zeker dat je überhaupt aan die server mag komen :?
Whaha, jawel, heb alleen nog niet zoveel ervaring met Terminal Service --> lokale printers :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38

Valkyre

Kitesurf FTW!

mocht het eventueel nog niet werken , je kan ook een vpn verbiding maken naar de server en dan de printer delen :)
want tussen de client en server zit daar internet tussen of gewoon LAN?

iRacing Profiel

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:05:
[...]

Whaha, jawel, heb alleen nog niet zoveel ervaring met Terminal Service --> lokale printers :)
Dit gaat niet over terminal servers, dit gaat alleen nog maar over het installeren van een printer driver.

Als je alleen de driver hoeft te installeren, maar de printer nooit gebruikt, maakt het toch geen r*k uit of er al een printer op LPT1 gedefiniëerd is ?

gewoon die printer installeren, daarna weer verwijderen en bij de vraag of de drivers ook weggegooid moeten worden op 'nee' drukken.

• StevenK
Gohan-san schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:06:
mocht het eventueel nog niet werken , je kan ook een vpn verbiding maken naar de server en dan de printer delen :)
Je kunt ook met een scud op een mug schieten.

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:06:
Er zit een internet verbinding tussen......

edit: het is nu gelukt! was een kwestie van nieuwe drivers installeren op de server.....thnx allemaal!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:09 ]

Pagina: 1