Toon posts:

Aquamark: EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION op het eind

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Spellen spelen gaat over het algemeen vloeiend en zonder problemen. Ook het draaien van 3dMark gaat goed. Als ik echter Aquamark 3 ga draaien dan loopt hij altijd vast op het eind en wordt ik teruggestuurd met een EXCEPTION_ACCES_VIOLATION. Heb al veel forums e.d. afgezocht maar kan geen oplossing voor dit probleem vinden.

Mijn Specs
  • AMD 64 3000+
  • Asus A8N-SLI
  • ATI Radeon x700 PRO 128MB
  • 2x256 MB Corsair (CMX256A-3200C2)
Wat heb ik al geprobeerd
  • Natuurlijk veel gezocht ;)
  • Ander geheugen geprobeerd
  • Geheugen ver ondergeclockt
  • Nieuwste BIOS geïnstalleerd (1006
)

Opmerking

In het lijstje met toegestaan geheugen staat dat het volgende geheugen van Corsair is toegestaan: CMX256A-3200C2PT. Ik heb dus het volgende geheugen: CMX256A-3200C2. Dit scheelt 2 letters op het einde. Ik neem aan dat dit niet uitmaakt?

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem weet. Het is niet zo dat ik per sé mijn aquamark scores wil hebben, het gaat me er meer om dat ik het niet kan uitstaan dat er iets niet goed werkt aan mijn computer |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De juiste spelling is "exception_access_violation", met tweemaal 's' in access. Dit moet wellicht het aantal goeie zoekhits verhogen ;)

Gezien de foutmelding en jouw troubleshoots is dit imho geen HW-probleem, maar een SW/driver/dll probleem. Processors, Mobo's & Geheugen > Software Algemeen + titelfix dus :)

Mijn inbreng: kijk eens op de Aquamark site of er niet toevallig bugfixes/patches zijn voor het programma. De A64 3000+ Winchester/Venice zijn overigens voorzien van het NX-bit, dat ongeauthoriseerde toegang van software tot de CPU moet voorkomen. Wellicht gaat er op dat punt iets mis. If I recall correctly, worden er op het eind van Aquamark inderdaad CPU-related benches uitgevoerd B)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 23-05-2005 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de typefout. :P Ik weet hoe ik het moet schrijven en heb het bij mijn zoektochten wel goed geschreven. Het kan inderdaad zo zijn dat je gelijk hebt. Ik dacht zelf dat het aan mijn geheugen lag (intern of anders videokaart geheugen). Op het forum van Aquamark kan ik geen oplossing vinden en had ook alle patches al geInstalleerd. Is er misschien iemand die hetzelfde probleem heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is bijvoorbeeld een draadje van iemand die hetzelfde heeft. Iedereen is het erover eens dat het een 'memory' probleem is

http://arc.aquamark3.com/...=7490&highlight=exception