Toon posts:

Popcon geheugen gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje Popcon pop3 connector om mijn mail van mijn ISP te downloaden naar mijn exchange 2003 server. Alleen ik moet deze service ongeveer elke week restarten omdat dit proces na een tijd heel veel geheugen in beslag neemt (meestal nog boven de 300 mb).
Ik heb al veel afgezocht maar nog niks kunnen vinden over dit probleem. Ik hoop dat er hier iemand is met hetzelfde probleem, en of die een oplossing heeft gevonden of zou kunnen weten.

Ik draai popcon op mijn win2k3 sbs server met 2048 mb geheugen. Ik haal met popcon 25 pop3-mailboxen leeg om de 15 minuten.
(alle mailtjes komen overigens wel gewoon netjes in de juiste mailbox terecht)

Verwijderd

Topicstarter
(volgens mij zijn de 24 uur om nu :) ). Maar er is dus niemand die dit ooit gehoord/ervaren heeft?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarschijnlijk even contact opnemen met de makers, want dit klinkt als een memory leak?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 15:35

mr_obb

Lakse Perfectionist

Wij gebruiken het hier ook om elke 5 minuten rond de tien mailboxen leeg te halen en we hebben dit probleem nog nooit gehad. Wij hebben MSDN Windows Server 2003 met Exchange 2003 draaien op een PC met 256 Mb geheugen en de PC wordt alleen gereboot als het nodig is bij updates.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb ook 2003 SBS draaien icm popcon.
No probs.
Misschien komt het omdat popcon 25 mailboxen moet nalopen.
Redirect is wat mailadressen naar in totaal van 3 of 5 pop3 mailboxen.

• 2f2f_fan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 11:51
Ik had dit zelfde probleem met het geheugen gebruik van popcon ook +/- 250MB. Dit ook op een 2003 sbs server.
Maar toen zag ik vorige week dat er een update beschikbaar was die dat probleem verhelpt.
http://www.christensen-software.com/popcon/ipopcon.exe
Na installatie van de update blijft het geheugen verbruik van POPCon netjes op 7 a 8 MB voor 13 pop accounts. POPCon checkt hier elke 5 minuten de 13 pop accounts.

Verwijderd

Topicstarter
2f2f_fan schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:14:
Ik had dit zelfde probleem met het geheugen gebruik van popcon ook +/- 250MB. Dit ook op een 2003 sbs server.
Maar toen zag ik vorige week dat er een update beschikbaar was die dat probleem verhelpt.
http://www.christensen-software.com/popcon/ipopcon.exe
Na installatie van de update blijft het geheugen verbruik van POPCon netjes op 7 a 8 MB voor 13 pop accounts. POPCon checkt hier elke 5 minuten de 13 pop accounts.
Hm dat klinkt goed, ik zal hem eens even installeren.

[edit]
Mooi het lijkt te werken!
thx

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 12:45 ]

Pagina: 1