Ik heb momenteel de uitdaging om meerdere sites op 1 IP te draaien. Zonder SSL is dat niet zo moeilijk want dan kun je gebruik maken van hostheaders. Maar bij SSL kan dat niet meer ben ik achter gekomen. Ik ben nu aan het kijken welke mogelijkheden er allemaal zijn. De situatie is als volgt:
Windows Server 2003 Enterprise Edition met IIS6
1 Dynamisch internet IP met NAT voor server.
Eigen CA Server op de Windows Server. (niet beschikbaar op internet)
Er zijn twee oplossingen waar ik momenteel al ben opgekomen. Meer IP's aanvragen bij de provider zodat iedere SSL Site op zijn eigen ip kan draaien, of iedere site op een andere port zetten. Dit zijn geen slechte oplossingen, echter kost de eerste geld en moet je bij de tweede goed onthouden welke porten welke site draait. Je zou natuurlijk een toegangsportal site kunnen maken waarbij je vervolgens weer doorlinkt.
Ik ben eigenlijk benieuwd of dit alle oplossingen zijn, of dat er misschien nog meer zijn.
Windows Server 2003 Enterprise Edition met IIS6
1 Dynamisch internet IP met NAT voor server.
Eigen CA Server op de Windows Server. (niet beschikbaar op internet)
Er zijn twee oplossingen waar ik momenteel al ben opgekomen. Meer IP's aanvragen bij de provider zodat iedere SSL Site op zijn eigen ip kan draaien, of iedere site op een andere port zetten. Dit zijn geen slechte oplossingen, echter kost de eerste geld en moet je bij de tweede goed onthouden welke porten welke site draait. Je zou natuurlijk een toegangsportal site kunnen maken waarbij je vervolgens weer doorlinkt.
Ik ben eigenlijk benieuwd of dit alle oplossingen zijn, of dat er misschien nog meer zijn.