Toon posts:

[Word] 'U werkt zonder Word-werkbestand' en alles kwijt *

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een collega van mij heeft het volgende probleem:
Hij krijg soms bij het (lokaal) typen in Word 2000 (SR-1) de melding: U werkt zonder Word-werkbestand en het geheugen is bijna vol. Sla uw werk op. Hierna klikt hij op ok en daarna is hij alles kwijt vanaf de laatste keer dat hij heeft opgeslagen. Het is iedere keer met een ander bestand en de bestanden staan op een netwerkschijf. Hij heeft alleen tegelijk Lotus Notes draaien. De computer draait op Windows 2000 Professional.

Weten jullie een oplossing?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
check even of er een Temporary-map ingesteld is
ga naar de commandline en typ "SET"
zowel de variabele "TMP" als "TEMP" moeten naar een bestaande directory verwijzen

Die foutmelding krijg je als je in het geheugen werkt omdat er geen plaats is om het tijdelijke bestand te bewaren. Als je geheugen vol is, is je tekst foetsjie

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
uhm juist ja.... en waar staat je tekst dan zolang je nog NIET op ok hebt geklikt?
Het zou niet mogen uit maken of er veel/weinig geheugen beschikbaar is, dan gaat windows gewoon lekker swappen. Je raakt daar door (hoop je) geen gegevens kwijt. Bovendien (ik kan me vergissen) staat zo'n Word 'werk' bestand gewoon in de zelfde map als waar het document zich bevindt. (Wel eens al die 'verborgen' bestanden gezien met een '~' in de extensie?). Dat heeft dan niets te maken met $TEMP. Ik denk dan eerder aan lees/schrijf rechten op de lokale computer. Dat Word vervolgens je tekst gaat wissen is natuurlijk wel retelijk bizar 8)7

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Verwijderd

Topicstarter
De temporary map is ingesteld in een goede/geldige directory. Er is ook nog genoeg schijfruimte. Kwa LOKALE lees/schrijfrechten: die zijn er geen en de medewerker is een hoofdgebruiker. De netwerkschijf waar degene de documenten opslaat: daar is genoeg harde schijfruimte.

Wat betreft de uitleg van Da Fox:
die bestanden met ~ zijn toch autoherstelbestanden? Volgens jou moet ik dus niet op ok klikken maar een backup maken van het autoherstelbestand? Of begrijp ik het verkeerd? Kun je dit niet voorkomen op een of andere manier?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb even geen MS Office voor handen (gebruik het alleen op het werk), maar je zou even bij Extra->Opties->Bestandslocaties kunnen kijken of daar alle mappen die iets met tijdelijke bestanden te maken kunnen hebben wel goed staan.

Die ~-bestanden zijn werk/temp-bestanden. Autoherstel bestanden slaat hij op in de dir die bij bestandslocaties is ingesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 23-05-2005 15:00 ]

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

Word-werkbestand > [Word] 'U werkt zonder Word-werkbestand' en alles kwijt *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
De bestandslocaties in Word staan goed.
Pagina: 1