[Flash] Hoe over HTML links te plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje met betrekking tot Flash i.c.m. HTML.

De situatie: Ik heb een 3 koloms layout in een tabel. De 1e twee kolommen zijn gevuld met content waar ook links in voorkomen. In de 3e kolom zit een Flashfilmpje met het beruchte page flipping element erin (officieel gekocht bij http://www.flippingbook.com).

Aangezien dit Flashfilmpje naar links 'openklapt' heb ik het filmpje in een DIV gezet die absoluut staat gepositioneerd t.o.v. de tabelcel. Deze heeft een negatieve margin aan de linkerkant (margin-left: -160px). Als het boek dicht zit, zie de content (de achtergrond van het Flashfilmpje is transparant). Als je hem openklapt dan schuift de pagina over de content heen.

Het is een leuke speledingetje, alleen het lullige is nu dat je de links die onder de DIV zitten met het Flashfilmpje erin niet meer kan aanklikken, doordat de DIV over de content gepositioneerd staat.

Ik ben aan het proberen om de DIV dynamisch te verbreden (dus een onmousover actie als je over het boekje heengaat zodat de marge naar links verplaatst wordt), maar dat brengt ook issues met zich mee, want een onmouseout is lastig te bepalen, want de DIV mag niet verkleinen als het boekje 'openstaat'.

Het is wat lastig uitleggen en ik heb helaas nog geen testcase voor jullie (de website zelf is afgeschermd op basis van IP ranges), maar als ik er helemaal niet uitkom dan probeer ik even wat online te knikkeren voor jullie.

Een kleine testcase staat online: http://junk.density.nl/test.html.

Als iemand nog alternatieve ideeën heeft om dit op te lossen of specifieke vragen heeft over bovenstaand verhaal, dan hoor ik dat graag!

[ Voor 4% gewijzigd door 1st_Ro op 23-05-2005 10:40 ]

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Flash filmpjes worden weergegeven in een plugin, en worden in een browser dus altijd boven alle HTML weergegeven, omdat ze pas als laatste worden getekend.
Het is dus niet mogelijk om HTML over een flash filmpje weer te geven.

Ik neem trouwens even aan dat je dat boek wilt gebruiken als navigatie? Dan is het sowieso niet handig als daar iets overheen komt te staan imho.

[ Voor 25% gewijzigd door Not Pingu op 23-05-2005 11:07 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Nee, het wordt niet gebruikt als navigatie, maar als een soort reclamebanner eigenlijk.
De echte navigatie staat bovenin.

Ik heb nog even zitten brainstormen met een collega en we gaan het anders aanpakken.

Er komt een plaatje (of klein Flash filmpje) op diezelfde locatie waar je op moet klikken. Hierdoor wordt een DIV getoond (dus van display:none naar display:block) die dus over de content heenvalt.
Daar komt dus knopje bij om hem af te sluiten.

Het lijkt mij de meest eenvoudige oplossing op dit moment ... en ja, ik sta onder tijdsdruk ;)

De site gaat vrijdag namelijk live!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Gunp01nt schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:06:
Flash filmpjes worden weergegeven in een plugin, en worden in een browser dus altijd boven alle HTML weergegeven, omdat ze pas als laatste worden getekend.
Het is dus niet mogelijk om HTML over een flash filmpje weer te geven.

Ik neem trouwens even aan dat je dat boek wilt gebruiken als navigatie? Dan is het sowieso niet handig als daar iets overheen komt te staan imho.
dat is niet waar, je kunt gewoon layers gebruiken met divs, heb ik ooit ook gedaan, ik had op die manier een gifje over een flashbanner gezet... werkt gewoon goed...

dus je moet daar even op zoeken (div layers), want ik heb die pagina niet meer...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Het werkt slechts in bepaalde gevallen, waarom denk je dat op GoT de banner verborgen wordt op het moment dat je een menu openklapt?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.