Toon posts:

Mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wéer een topic van een n00b die iets wil weten over het opzetten van een mailserver, ik heb hier verscheidene topics gelezen maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk. :D

Wat er moet gebeuren:

Ik heb nu een pc die als mailserver moet gaan fungeren, het is een P4 met 512MB geheugen, verder geen overbodige functies en gaat draaien op Windows 2003 server.
Deze moet nu gaan functioneren als webserver, een aantal medewerkers binnen het bedrijf halen en versturen hun e-mail momenteel gewoon via het bedrijfsnetwerk en daarbij staat de mail lokaal op de pc's en deze mail moet dus op de 'server' gezet worden en daarvandaan gelezen worden en alles moet er op binnenkomen en verstuurt worden, zowel binnen het bedrijf als vanaf thuis.

Dus binnen het bedrijf zijn er 5 medewerkers die dus via de server hun mail moeten ophalen en daarnaast zijn er een x aantal mensen die van buiten het bedrijf ook gewoon hun mail moeten hebben staan op die server .. ik vraag me nu alleen af met welke (liefst freeware) software ik dat kan realiseren.

Indien jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag. :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:12:
ik vraag me nu alleen af met welke (liefst freeware) software ik dat kan realiseren.

Indien jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag. :)
Heb je al een lijst gemaakt met software die je zelf gevonden hebt?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als het freeware moet zijn zou ik zeggen; kijk eens naar exchange4linux icm debian...

Verwijderd

Ik zou zeggen...Microsoft SBS 2003, voldoet aan alle eisen en is goed betaalbaar

Verwijderd

het licht er aan wat je wilt

moet de mail ook echt op de server blijven staan dan moet je een imap mailserver nemen

anders kan je gewoon de mailbox directory van je mail client naar de server verplaatsen dit kan voor alle mail clients die ik ken, al is het bij de een wat meer moeite dan de ander
bij outlook is het de pstlocatie veranderen door hem gewoon te verplaatsen en opnieuw aan te wijzen
bij outlook express meot je het register aanpassen
bij eudora moet je de locatie meegeven aan je snelkoppeling enz.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mercury is een freeware mailserver incl. imap ondersteuning.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de gegeven antwoorden, ik heb gekozen voor Pegasus .. ziet er allemaal goed uit en het is gratis en dat vind de basisschool waarvoor ik het doe belangrijk. :)

Ik zal even proberen uit te leggen wat de bedoeling is, iedereen heeft nu een bepaald e-mail adres ...@schoolnaam.nl .. er zijn zo denk ik zo'n 15/20 adressen aangemaakt, dit was mogelijk door het pakket dat ze namen voor het domein, hierbij kon je gewoon die adressen aanmaken.
Via pop3/smtp van het bedrijf dat het domein regelt kunnen hun via outlook hun mail ophalen en dat haalt ie dan van de server van dat bedrijf (lijkt me .. toch?), nu willen ze hier de server (die nu werkt op Windows 2003 server SE) zelf de mail ontvangen en via die server verzenden maar dan vraag ik me af hoe ik dit moet gaan aanpakken.
Ze gebruiken dus dezelfde e-mail adressen die ze nu ook gebruiken maar ze willen dat er geen mail opgeslagen wordt op hun machines maar op de server, net als adressenbestand en meer van die dingen uit outlook.

Dus de mail moet gewoon via deze server gaan allemaal en niet via dat andere bedrijf, maar ik vraag me af of dit mogelijk is .. en hoe.
Ik hoop dat jullie hier weer wat meer aan hebben en bij vragen, stel ze en ik probeer en dan een antwoord op te geven zodat we er uit kunnen komen.

Allemaal alvast bedankt voor de gedane moeite en ik hoor het vast wel weer.

Groeten,
Pagina: 1