Toon posts:

[HTML] center is niet center ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej mensen ff bezig geweest met een site .. http://www.storenet.nl/site/frames.htm

en zoals je ziet klopt het niet .. maar wat ik ook probeer het komt niet goed ? de bovenste site in de bovenste frame is een table 800 px breed het zelfde geld voor de onderste ... weet iemand mischien de oplossing voor dit probleem ?

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

De reden kan ik wel geven: De scrollbar..

Je zou de twee grijze delen ook apart in een frame kunnen zetten en zo de scrollbar naar het middendeel verplaatsen. Meer kans dat het dan wel klopt.

En dan het flash-gebeuren aan de bovenkant iets smaller maken (de breedte van de scrollbar)..

[ Voor 20% gewijzigd door MrSleeves op 23-05-2005 10:07 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat komt door de scrollbar als ik me niet vergis, zie daar een mooi effect van het gebruiken van frames.
Dat is ook een van de vele redenen waarom ik nooit frames gebruik, gewoon erg onhandig.

Verwijderd

Topicstarter
oke .. dus jullie denken dat ik beter gewoon tables kan gebruiken ? .. ik vind het zo jammer dat je de inhoud van tables niet behoud op het momment dat je een andere pagina aanroept .. dan heb ik het over het menu dat die blijft op het momment dat je een nieuwe pagina aanroept\

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 23:07

Zoefff

❤ 

Zoiets zou je kunnen bereiken met PHP of een andere webscripttaal.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:14:
oke .. dus jullie denken dat ik beter gewoon tables kan gebruiken ? .. ik vind het zo jammer dat je de inhoud van tables niet behoud op het momment dat je een andere pagina aanroept .. dan heb ik het over het menu dat die blijft op het momment dat je een nieuwe pagina aanroept\
als je dan toch overgaat op wat anders dan frames, doe het dan meteen goed en ga geen tabellen gebruiken voor je layout, maar ga gewoon goed semantisch te werk.

Verwijderd

en daaraan voeg ik nog toe: wat is het nut van een flashnavigatie met 3 buttons only?

Verwijderd

Zoefff schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:19:
Zoiets zou je kunnen bereiken met PHP of een andere webscripttaal.
Of zelfs javascript :P

Verwijderd

Topicstarter
ja k maar dat zijn niet mijn sterkste kanten en waarom flash met 3 buttons .. dat is omdat het menu nog niet af is komt nog een submenu bij enz en inlog toestand

Verwijderd

Wat je nu aan menu hebt kan je ook met alleen CSS oplossen. Klein beetje javascript erbij en IE users kunnen 't ook zien.

Listamatic (http://css.maxdesign.com.au/listamatic2/index.htm) geeft meer info over horizontal nested lists.

Hier: http://glish.com/css/ staan wat basic voorbeelden van een site-opzet met CSS.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zei niet dat je van de frames af moest stappen.. ;)
Als je de pagina eerst onderverdeelt in 3 kolommen (voor die 2 grijze zijdelen) met een vaste breedte voor het midden, en vervolgens zoals je nu doet met de boven en onderkant.

Als je dan alleen scrollen aanzet voor het deel wat nu ook de scrollbar heeft, dan staat die scrollbar verder naar links (dan nu het geval is). De onderzijde heeft dan de opgegeven breedte - de breedte van de scrollbar. Als je daar rekening mee houdt met de achtergrond en met de flashanimatie, moet het aansluitend te maken zijn.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
nou ja ik ga wel ff klooien tnx allemaal
Pagina: 1