Postfix onder Fedora Core 3

Pagina: 1
Acties:

• TheSaint77
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02-2025
Het gaat om het volgende:
Bij het checken van de mail krijg ik in outlook steeds het scherm dat ik het wachtwoord moet intoetsen voor de betreffende mailbox. Dit wachtwoord klopt, maar na invoering krijg ik het invoerveld weer voor mijn neus.

Het vreemde is dat met RedHat 9 en dezelfde postfix instellingen alles wel gewoon normaal functioneerde. De vraag is dus; Wat is er inmiddels veranderd en wat moet ik aanpassen of waar moet ik op letten in deze. Daarnaast; is er een goede site te vinden die de postfix configuratie wat beter uitlegd?

mijn dank zal groot zijn...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

Lancer

What the......

Kijk eens in /var/log/messages en /var/log/maillog opver wat er aan de hand is.
Draait de sasl daemon (en zo ja, kan postfix bij de socket?)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
www.fedoraforum.org
Daar heeft ooit iets gestaan voor postfix, het zal er nog steeds wel staan lijkt mij.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:18
Mja, outlook (express) komt standaard met password dialog als er iets niet lukt. Je startpost is dus ook wel heel erg summier, aangezien je niet met foutmeldingen komt en ook niet met logs. Als jij in het foutenoverzicht van outlook (express) kijkt, zie je precies wat de server teruggeeft voor meldingen. Zal vast iets zijn met een mbox file die nog gelockt is ofzo.