Toon posts:

Via netwerk Internet uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma dat ik via het netwerk op een geselecteerde computer het internet kan uitschakelen. Dus dat ik vanaf een bepaalde computer (PC A) een andere PC (PC B & C) kan uitschakelen of alleen PC B enzovoorts.

Heeft iemand enig idee?

Meestal komt de vraag nog waarom zou je dat willen doen?
Dat is om lekker simpel de PC's uit te schakelen en er weinig voor te hoeven doen.

Grtz,
CJ

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Een andere vraag is, wat heb je zelf al gezocht en gevonden.

Een mogelijkheid is werken met een proxyserver.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 13:24

CaDje

Framedrops for life

wil je nu het internet uitzetten op de pc, of de pc uitzetten ?

Verwijderd

hubje bij pc A en daar de kabels uit trekken,

of op pc A een dhcp server draaien welke ip adressen uitdeelt an pc's B & C en vervolgends de default gateway als ze niet meer het internet op mogen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al het één en ander gezocht, maar niet echt resultaten...

Werken met een proxyserver zie ik niet echt zitten...

Als het zou kunnen via een klein programmatje wat in de background draait en dan op de main PC dat ik daar kan selecteren geen internet of wel internet
CaDje schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:51:
wil je nu het internet uitzetten op de pc, of de pc uitzetten ?
Internet uitzetten op de PC

Opvolgend bericht
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:53:
hubje bij pc A en daar de kabels uit trekken,

of op pc A een dhcp server draaien welke ip adressen uitdeelt an pc's B & C en vervolgends de default gateway als ze niet meer het internet op mogen
Hubjes, nee, niet echt een oplossing, want dan moet ik alsnog even ergens anders heen lopen...
Een DHCP Server draait al, maar die komt van de router af... Maar het netwerk moet nog wel beschikbaar zijn, zodat ik alsnog op die PC's kan meekijken

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 09:57 ]

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 17:16
In de meeste routers kun je het internet ook "aan / uit " zetten per aangesloten MAC-adres.
Tenminste bij mijn 3com officeconnect wel...

Verwijderd

Topicstarter
In de routers kan/mag ik niet komen, het moet puur via applicaties.. zie vorig bericht maar, dat ik nog steeds dingen kan aanpassen/meekijken op afstand (Via XP werk ik trouwens)

Verwijderd

Hoe deel je internet? Via een hardware of een software router?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Het is vast wel mogelijk om een appje te schrijven dat bijvoorbeeld de DNS servers of de default gateway bij de IP settings "online" kan aanpassen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:59:
Hoe deel je internet? Via een hardware of een software router?
Via hardware router
lier schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:17:
Het is vast wel mogelijk om een appje te schrijven dat bijvoorbeeld de DNS servers of de default gateway bij de IP settings "online" kan aanpassen.
Die bestaan ook, ik heb het ergens gezien, maar weet niet meer waar en ook niet wat de naam is, of in die buurt...

Verwijderd

zoiets?

http://www.browsecontrol.com/overview.htm

(ik heb even snel wat gegoogled)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jouw keywords... want volgens mij loop ik een beetje (n00bies) veel te tikken |:(

Verwijderd

disable enable internet client de eerste dingen die in me op kwamen

en dan ergens op 1/3 vd pagina

Verwijderd

Topicstarter
Maar, OK thx, heb het... ff serialtje zoeke, owhnee.. laat maar mag niet :P O-)
Doe ik niet aan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 10:40 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom op GoT!

"Wat zijn jouw keywords" --> terechte, goede vraag: zouden meer mensen moeten vragen :*

Ennee doet maar geen warez hints maar dat weet je al :P

Gaat het om al het "internet" verkeer, browsen of alle netwerktoegang? Bij browsen is het in ieder geval even oppassen dat het niet browser-gebasseerd is en dus bijv. Firefox gebruiken het al zou omzeilen.

Het gaat trouwnes overal om Windows clients? Is er dan een server die policies uitdeelt (en werken de mensen met of zonder administrator rechten). Als ze lokaal met alle rechten werken, kom je "automatisch" bij een serverside oplossing (lees: iets als een proxy) aangezien men op de PC zelf alles aan beveiligingen kan uitschakelen.

Je kunt anders eventueel - als je adminrechten op elke machine hebt - ook een scriptje maken die je lokaal gaat draaien. Bijv. met PSexec

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker heeft niet veel rechten, mag alleen starten wat nodig...

Niet via een server indien mogelijk, maar wel via console & client... (helaas werkt die Browse Control niet). Zelfs met XP Internet Explorer werkt alles gewoon :P

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Cisco switsh kopen en dan kun je remote de netwerk poort uitschakelen.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het zou zo moeten zijn dat ik elke PC willekeurig aan of uit moet zetten... vanaf één PC...

heb hier nu 4 PC's draaien en 1 Server altijd leuk...
Met een switch/hub enzovoorts... kom ik niet ver... Het moet via software... (lees hierboven maar ergens)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 07:59
Hier op me werk hebben wij een Squid Proxy server opgezet (onder linux). En via een pagina in PHP kan ik per computer het Internet aan en uitzetten.

Links:
http://www.squid-cache.org/

Verwijderd

In de cmd prompt:

net stop \\computer_naam "DHCP client" en eventueel
net stop \\computer_naam "DNS client"

Niet helemaal waterdicht, als je de instellingen weet, kun je ze handmatig inkloppen. Echter voordeel is dat je het zonder extra progje kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
MaNDaRK schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:30:
Hier op me werk hebben wij een Squid Proxy server opgezet (onder linux). En via een pagina in PHP kan ik per computer het Internet aan en uitzetten.

Links:
http://www.squid-cache.org/
Maarre het is onder windows, ik werk zonder linux, tevens kom ik hier niet echt uit, want er draait ook geen simpele webserver
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:37:
In de cmd prompt:

net stop \\computer_naam "DHCP client" en eventueel
net stop \\computer_naam "DNS client"

Niet helemaal waterdicht, als je de instellingen weet, kun je ze handmatig inkloppen. Echter voordeel is dat je het zonder extra progje kan doen.
Deze werkt niet echt lekker... :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 14:14 ]

Verwijderd

waarom niet? Bij mij wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, ik krijg er gewoon problemen mee, en nog steeds doet het internet het, best vreemd.. maarja.. de DHCP uitzetten is niet verstandig om het fijt dat ik nog wel de PC wil beheren van afstand, wellicht een programma die poort 80 uit kan zetten...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 14:22 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-07 23:53
Als je een fatsoenlijke firewall draait.... externe ip's blocken voor een poort/macadres/ipadres?

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg je het weer via firewall... maar om met die roles en dergelijke te spelen.. liever even niet...

Het gaat dus om een client / console zodat ik elke compu geen of wel toegang wil geven tot het internet.

============
En als de aanhouder wint: Dan gebruik je: Net Control 2

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 16:03 . Reden: Updated ]

• notorious.alba
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-02 11:12
chaosonline schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:56:
In de meeste routers kun je het internet ook "aan / uit " zetten per aangesloten MAC-adres.
Tenminste bij mijn 3com officeconnect wel...
zou je mij kunnen vertellen waar ik dat kan vinden in mijn officeconnect router
Pagina: 1