Toon posts:

DAVE Networking verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de upgrade naar Tiger zegt DAVE dat er problemen zijn, errors en niet goed geinstalleerd.

Ik wil het campusnetwerk op, via 'meer internet' en dat kan nu niet omdat hij zegt als ze gaan connecten dat DAVE niet correct geinstalleerd is..

Heb alles verwijderd wat ik vind van dave in spotlight, maar nog steeds deze fout!

Hoe kan ik zorgen dat ALLES van DAVE uit m'n mac is?

Is er niet zoiets als configuratiescherm - software zoals bij windows?

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
In de Library map vind je een map met Receipts. Dit zijn bestanden waarin een samenvatting is gemaakt van de installatie.

Hoewel Apple geen software heeft meegeleverd dat een uninstall kan uitvoeren, is op het internet wel een tooltje te vinden. Zie bijv. deze site.

Helaas heb je al het e.e.a handmatig verwijderd, dus ik weet niet zeker of je nu nog iets aan deze software hebt.

Je kan proberen om in de terminal het volgende commando in te voeren, mogelijk vind je dan nog wat bestanden die iets met DAVE te maken hebben:
code:
1
find * -R / -name *dave*

Wat moet bovenstaande commando doen?
* find: zoek bestanden
* -R: recursief, dus zoek ook in subdirectories
* /: begin met zoeken in de root van je schijf (het hoogste hiarchisch niveau)
* -name: de naam van de bestanden waar naar wordt gezocht is ...
* *dave*: de bestandsnaam moet 'dave' bevatten. Er kan tekst voor of na deze naam bevinden

Volgens mij is het commando niet geheel correct, maar ik heb geen Unix/Mac systeem bij de hand. Tik eventueel in 'man find' om te weten hoe de zoek functie werkt.

EDIT: Mogelijk levert Apple geen uninstaller, om te voorkomen dat ontwikkelaars bestanden op vreemde (onzichtbare) locaties in je systeem plaatsen. Wanneer je een programma installeert dat gebruik maakt van Unix tools (volgens mij bijv. ffmpegX), dan kun je het beste uninstallen via bijv. de genoemde applicatie.

[ Voor 33% gewijzigd door MacWolf op 23-05-2005 09:57 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
code:
1
find / -iname \*dave\*

Maar probeer eerst:

code:
1
locate dave

Dat is een heeeeeeeel stuk sneller. Je kan natuurlijk ook spotlight gebruiken:

code:
1
mdfind dave

• MacWolf
Zie trouwens ook deze tool.

Daarnaast nog maar eens aangeven dat je het beste een clean install kan doen, wanneer je een nieuwe major versie van het Mac OS hebt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
MacWolf schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:49:
Je kan proberen om in de terminal het volgende commando in te voeren, mogelijk vind je dan nog wat bestanden die iets met DAVE te maken hebben:
code:
1
find * -R / -name *dave*

Wat moet bovenstaande commando doen?
* find: zoek bestanden
* -R: recursief, dus zoek ook in subdirectories
* /: begin met zoeken in de root van je schijf (het hoogste hiarchisch niveau)
* -name: de naam van de bestanden waar naar wordt gezocht is ...
* *dave*: de bestandsnaam moet 'dave' bevatten. Er kan tekst voor of na deze naam bevinden
Wat een top uitleg! THnx!!

Ik ga 't proberen, eventueel ook met die tool, anders opnieuw installeren en dan via die tool verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
MacWolf schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:01:
Zie trouwens ook deze tool.

Daarnaast nog maar eens aangeven dat je het beste een clean install kan doen, wanneer je een nieuwe major versie van het Mac OS hebt.
Weet ik, maar heb de upgrade dvd via ADC lidmaatschap binnen, dus clean install zat er niet in :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:05:
[...]
Weet ik, maar heb de upgrade dvd via ADC lidmaatschap binnen, dus clean install zat er niet in :)
Dat kan wel, want ik heb zo'n upgrade DVD ook en mij is het gelukt. (nieuw powerbook voor 29 April)

[ Voor 5% gewijzigd door Oxi op 23-05-2005 10:17 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Mag ik vragen wat DAVE is?

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
offtopic:
Waarschijnlijk de broer van Peer, alleen ipv de connectie te resetten zoals Peer, laat DAVE totaal geen connectie toe :)

Ontopic:

Ik denk dat dit DAVE is.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• MacWolf
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:05:
[...]
Een Upgrade CD is gewoon een volledige CD met Mac OS X. Eigenlijk heeft Apple geen upgrade CD's, altijd wordt een volledig OS geleverd.

• leon1e
  • Laatst online: 22:08
Het duurt nog wel even voordat dave klaar is voor Tiger, maar volgens mij bevat de originele dave installer ook gewoon een Uninstall optie. Anders even zoeken op dave, er zijn een paar extensies + bin's deze verwijderen en rebooten en dave is weg.

Zie ook: http://www.thursby.com/support/faq.lasso?id=467

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 23-05-2005 11:28 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Oxi schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:17:
[...]

Dat kan wel, want ik heb zo'n upgrade DVD ook en mij is het gelukt. (nieuw powerbook voor 29 April)
Idd, kan gewoon. Bij het kiezen van de doelschijf voor de installatie ff het knopje 'opties' aanklikken en vervolgens 'Wis en installeer' aanvinken :)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
MacWolf schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:49:
EDIT: Mogelijk levert Apple geen uninstaller, om te voorkomen dat ontwikkelaars bestanden op vreemde (onzichtbare) locaties in je systeem plaatsen. Wanneer je een programma installeert dat gebruik maakt van Unix tools (volgens mij bijv. ffmpegX), dan kun je het beste uninstallen via bijv. de genoemde applicatie.
programmas als ffmpegX gebruik je over het algemeen niet zo vaak(of je hebt een dvd studio oid thuis ;)) en die kan je dus prima vanuit zn dmg draaien als die gemount is, werkt hier zowel op panther als tiger.

zowiezo draai ik programmas om te testen vaak vanuit de dmg, veel makkelijker als het niet is wat je wil, dmg unmounten en klaar :)

• leon1e
  • Laatst online: 22:08
bolleh schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:40:
[...]

programmas als ffmpegX gebruik je over het algemeen niet zo vaak(of je hebt een dvd studio oid thuis ;)) en die kan je dus prima vanuit zn dmg draaien als die gemount is, werkt hier zowel op panther als tiger.

zowiezo draai ik programmas om te testen vaak vanuit de dmg, veel makkelijker als het niet is wat je wil, dmg unmounten en klaar :)
Verstandig, maar helaas/logisch kun je dave niet runnen vanaf een test locatie het zijn namelijk system extensions en die werken alleen vanuit de echte locatie..

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt!!

Heb dave gedowndload en via de installer kon je 'm ook verwijderen :)

Via Uninstaller kon ik niks vinden, de installer van DAVE zelf kon nog 331 items ontdekken!!

Geregeld dus, bedankt..
Pagina: 1