Toon posts:

[asp,xml] Maken pagina verdeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig een site te maken, waarmee ik mijn dynamische gegevens uit een XML file door middel van ASP. Nu krijg ik in sommige gevallen een hele rits data die ik eigenlijk over meerdere pagina's wil verdelen. ( bijvoorbeeld 10 stuks data per pagina).

nu kan ik veel informatie vinden, over hoe je een pagesplitter kan maken wanneer je gebruik maakt van een database. Alleen niet waar je naar moet zoeken/kijken als je geen DB maar een XML file gebruikt.

Heeft iemand hier ervaring mee? of kan iemand me uitleggen waar ik precies naar moet gaan zoeken? google helpt me op dit moment alleen maar aan results voor databases..

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als je je XML file of gemaakte dataset inleest in loops kan je hem laten tellen dus lijkt het me ook goed mogelijk om de eerste zoveel te laten zien. Als je alles in een array knalt kan je daar ook vast wel hetzelfde mee uithalen. Ik weet niets van asp, maar ik ga er vanuit dat het soortgelijk werkt als php ;)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik neem aan dat je dynamische gegevens in een collection (childNodes) vallen. Die collection heeft een .count. Met een loopje loop je dus door de volledige collectie heen en wanneer je de 10 stuks hebt bereikt stop je een geef je links naar de volgende pagina's, waarbij je telkens een verhoogde "start" parameter meegeeft...

Wanneer je op "ADO paging" zoekt dan vind je voorbeelden die aansluiten bij hetgeen wat ik bedoel...

Gebruik je eigenlijk je xml-bestanden als database?

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Gebruikt deze gratis XML class http://project.adsoft.nl/adxmlcls/

hiermee zit zon functie die een bepaalde aantal nodes (die jij opgeeft via xpath) in een array knalt. Nou dan weet je de UBound(array) lengte, dus kan je zelf ook wel een simplele pagenation maken toch?? :)

• faabman
  • Laatst online: 08-08-2024
Waarom een array? Met getElementsByTagName en .childNodes heb je collections waar je ook paging op kunt loslaten...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :+

maar ja, je kan dat ook gebruiken

• Pelle
  • Laatst online: 13:58

Pelle

🚴‍♂️

Meer iets voor de buren denk ik zo :P

Verwijderd

Topicstarter
Pelle schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:17:
Meer iets voor de buren denk ik zo :P
heel groot excuus daarvoor.. webdesign & graphics is altijd het eerste waar ik zit..

Verder thnx voor de tips, ik ga ze meteen checken..

@Faabman:
Ik gebruik het als een soort van DB ja... why, geen goed idee?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:52:
[...]
@Faabman:
Ik gebruik het als een soort van DB ja... why, geen goed idee?
:'(
Moeten we die discussie écht weer gaan voeren?
Even kort: Als je maar een "DB" hebt van "50 records" ofzo dan is er niks mis om XML als "DB" te gebruiken, maar probeer het niet te gebruiken als vervanger van een echt DBMS (...zelfs Access is dan nog beter :P )
Waarom? Je mist o.a.:
• Read/Write Locks
• Transacties
• Referentiële integriteit
• Triggers
• Enz...

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 23-05-2005 12:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
nee, het zijn zeker nog minder dan 30 records, sorry dat ik weer een oude koe uit de sloot trek..

*trap.. hoppa, weg is ie ;)
Pagina: 1