Toon posts:

Draadloos aanloggen bij SBS2003 Domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat deze vraag in deze topic thuishoort.

Ik heb het volgende probleem bij een klant. Hij heeft een Symantec draadloze router (met wep beveiliging) en een laptop (centrino) met winxp pro. Het probleem is dat wanneer hij aanlogt hij meestal de melding krijgt - geen domain server found. Wat heb ik al geprobeerd:
- update van server naar laatste software-versie.
- update van laptop naar laatste software-versie.
- update van router naar laatste software-versie.
- andere router.
- in de mmc aanduiden eerst netwerk-starten vooraleer aanloggen.
- DHCP op de server.
- DHCP op de router.
- Vast ip-adres.

Maar het probleem blijft dat hij meestal de server niet ziet.

Heb niet direct idee hoe dit op te lossen. Iemand enige tips?

Bedankt op voorhand.

Verwijderd

Ben je zelf wel een gemachtigd persoon, die systemen mag aanmelden op de sbs2003?
of te wel alle admin functies heeft?

Krijg je wel een IP adres aangeleverd van de sbs, want dit word me niet duidelijk uit je post.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 12:18

FastBunny

Give it the Works !

Wat belangrijk is dat je DHCP gegevens de primaire DNS server het ip adres van je server is! Anders kan de laptop niet je domaincontroller vinden

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ip-adres van server.
Heb het ook al geprobeerd om aan te loggen als admin, maar zelfde resultaat.
Soms werkt het, maar meestal niet.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:40:
Ik krijg ip-adres van server.
Heb het ook al geprobeerd om aan te loggen als admin, maar zelfde resultaat.
Soms werkt het, maar meestal niet.
Ja maar doe eens start, run, cmd.exe.
dan ipconfig /all
en dat stukje even posten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Probeer eerst eens in te loggen met een vaste verbinding. Dan weet je zeker dat het probleem specifiek zit in de draadloze verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
De ipconfig/all output:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: laptop

Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.103

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.0.0.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2

192.168.1.1

Primaire WINS-server. . . . . . . : 192.168.1.2

Sinds de aanpassing van de 1ste DNS-server naar ip-adres SBS-server, voert hij wel mijn aanlogscript uit om een drive te mappen (z:) maar ik kan er wel niet op. Steeds drive niet beschikbaar... Surfen lukt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Aanloggen met wired connectie werkt probleemloos.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.0.0.0 <-- dat moet bij mijn inziens 255.255.255.0 zijn, tenzij je heel erg bewust gekozen hebt voor 255.0.0.0 :)
Al is het wel maf dat hij wel je aanlogd en dan nog niet geheel werkt.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

off topic:
het is aanmelden en inloggen.
aanloggen != correct nl

[ Voor 33% gewijzigd door MeIsTwisted op 23-05-2005 12:57 ]

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb mijn DHCP-client lijst leeggemaakt. Dan heropgestart. Ik zie de laptop draadloos een ip-adres krijgen. Zijnde 192.168.1.102 en hij heeft als dns 192.168.1.2 (sbs-server) en 192.168.1.1 (router).
Vanop de laptop kan ik surfen (gebruikt volgens mij 2de dns), want de SBS-server kan ik niet pingen. Vanaf de server kan ik ook de laptop niet pingen, maar er was contact want heeft ip-adres van SBS-dhcp-server gekregen...

De subnet 255.0.0.0 was foute instelling in DHCP-scope - is aangepast nu.

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:05:
Aanloggen met wired connectie werkt probleemloos.
Er staat mij iets bij (gelezen in een topic hier op GoT), dat je wireless kaart pas werkt nadat je inlogt.
Via een of andere instelling zou je hem ook zo kunnen instellen dat ie al werkt voordat je gaat inloggen.

Ik denk dat je in die hoek moet zoeken. Ik ben die topics toen tegengekomen via de search, dus het zou te vinden moeten zijn...

Relax. nothing is under control.

Verwijderd

Deevay schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:39:
[...]

Er staat mij iets bij (gelezen in een topic hier op GoT), dat je wireless kaart pas werkt nadat je inlogt.
Via een of andere instelling zou je hem ook zo kunnen instellen dat ie al werkt voordat je gaat inloggen.

Ik denk dat je in die hoek moet zoeken. Ik ben die topics toen tegengekomen via de search, dus het zou te vinden moeten zijn...
Dat zou dan ergens in de Default Domain Policy staan? Onder wireles policy..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:03:
Update:

Ik heb mijn DHCP-client lijst leeggemaakt. Dan heropgestart. Ik zie de laptop draadloos een ip-adres krijgen. Zijnde 192.168.1.102 en hij heeft als dns 192.168.1.2 (sbs-server) en 192.168.1.1 (router).
Vanop de laptop kan ik surfen (gebruikt volgens mij 2de dns), want de SBS-server kan ik niet pingen. Vanaf de server kan ik ook de laptop niet pingen, maar er was contact want heeft ip-adres van SBS-dhcp-server gekregen...

De subnet 255.0.0.0 was foute instelling in DHCP-scope - is aangepast nu.
Verander ook even in de DHCP scope dat alleen het IP adres van je server als DNS server ingesteld is en dat hij voor het resolven van zowel interne als externe IP adressen moet dienen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:15:
[...]

Verander ook even in de DHCP scope dat alleen het IP adres van je server als DNS server ingesteld is en dat hij voor het resolven van zowel interne als externe IP adressen moet dienen.
waar kan ik dat vinden dan...bij de DHCP scope opties kun je geen IP adres van je DNS instellen....

ik heb hier namelijk hetzelfde probleem....

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 15:09

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je via draadloos wilt aanmelden moet je wireless verbinding al werken zodra je wilt inloggen, dit kan bij sommige systemen wat langer duren, óf er wordt pas een tooltje geladen voor de wireless verbinding nádat je bent ingelogd. Beste is dus de wireless configuratie van XP zelf te gebruiken en zo mogelijk ook alleen de drivers en niet alle andere tools voor je wireless netwerkkaart te installeren.

DNS kun je wel instellen in je scope hoor (006 DNS Servers) ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

lier schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:15:
[...]

^^^ With him,
En vergeet dan niet om een correcte forwarder te plaatsen in je eigen DNS server. Anders kom je nog nergens :)
Pagina: 1