Ik heb sinds een tijdje een externe harde schijf (Western Digital WD360 Raptor, 36 Gb, 10.000 rpm, S-ATA) met een bijbehorende externe behuizing (Conceptronic, met daartussen een S-ATA -> USB2.0 converter.
Werkt allemaal prima, maar als ik met ATTO benchmarks doe loopt de meter keurig op, maar rond de 50% blijft deze steken op een hoeveelheid MB/s dat zowel te laag is voor de harde schijf als dat de getallen continu hetzelfde zijn.
Ik heb deze op 2 USB2.0 poorten getest:
Poort 1 - Met converter
Poort 2 - Met converter
*PDF*
Echter mijn usb stick (Sweex 256MB USB2.0) heeft exact hetzelfde limiet:
Poort 1
Poort 2
*PDF*
Om een of andere reden blijven de drives beide gecapped op 8,592MB/s (Drive = Write, Stick = Read).
Dit is nogal vreemd in mijn ogen, maar ik heb geen flauw idee waarvan de snelheid nog meer van af kan hangen, CPU gebruik tijdens test is ~5%, voldoende geheugen, iemand een idee waar ik naar zou moeten kijken?
Poort 1 = OnBoard USB2.0
Poort 2 = OnBoard USB2.0 Extended
Moederbord; Epox EP-4PEAD
CPU; Intel Pentium 4 2,53 Ghz
Geheugen; 512 MB DDR333
Werkt allemaal prima, maar als ik met ATTO benchmarks doe loopt de meter keurig op, maar rond de 50% blijft deze steken op een hoeveelheid MB/s dat zowel te laag is voor de harde schijf als dat de getallen continu hetzelfde zijn.
Ik heb deze op 2 USB2.0 poorten getest:
Poort 1 - Met converter
Poort 2 - Met converter
*PDF*
Echter mijn usb stick (Sweex 256MB USB2.0) heeft exact hetzelfde limiet:
Poort 1
Poort 2
*PDF*
Om een of andere reden blijven de drives beide gecapped op 8,592MB/s (Drive = Write, Stick = Read).
Dit is nogal vreemd in mijn ogen, maar ik heb geen flauw idee waarvan de snelheid nog meer van af kan hangen, CPU gebruik tijdens test is ~5%, voldoende geheugen, iemand een idee waar ik naar zou moeten kijken?
Poort 1 = OnBoard USB2.0
Poort 2 = OnBoard USB2.0 Extended
Moederbord; Epox EP-4PEAD
CPU; Intel Pentium 4 2,53 Ghz
Geheugen; 512 MB DDR333
[ Voor 3% gewijzigd door Tys op 23-05-2005 08:09 ]
My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania